Fel meddelande

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

millerflip
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-feb-25, 21:20

Fel meddelande

Inlägg av millerflip » 2009-feb-25, 21:37

Redigerar film i Sony Vegas Movie Studio Platinum och har gjort det nu i 1 år utan problem. Något har hänt, nu går det inte att öppna programmet. Har installerat om Sony Vegas, men det fungerar ändå inte. Får upp två Windows meddelande: 1. Sony Vegas Movie Studio Platinum har slutat att fungera. Windows söker efter en lösning på problemet. 2. Sony Vegas Movie Studio Platinum har slutat att fungera. Ett problem gjorde att programmet slutade att fungera korrekt. Programmet stängs och du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet.
Har inte haft några problem med datorn innan. Vad kan det vara för fel?

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2009-feb-25, 22:59

Får du felmedelande även på andra program, har du gjort någon uppdatering innan problemet uppstod !?

Du kan testa detta.

1.
booting to the Vista DVD. Then select the "Repair" option. Follow the on-screen prompts from there. This will replace the boot loader in Vista


2.
To view any solutions, your computer must first be connected to the Internet. Here is where you will find any offered solutions:

1.

Go to Start
2.

Click Control Panel
3.

Select System Maintenance
4.

Click Problem Reports and Solutions
5.

Select "Check for new solutions" from the left pane. You may need Administrator privileges to view these solutions.

Note: Right clicking a solution gives more options.


Översättning: engelska (identifierades automatiskt) » svenska

1.
uppstart till Vista DVD. Välj sedan "Reparera" alternativ. Följ instruktionerna på skärmen uppmanas därifrån. Detta kommer att ersätta starthanteraren i Vista


2.
Om du vill visa alla lösningar, din dator måste först vara ansluten till Internet. Här är där du hittar alla erbjuds lösningar:

1.

Gå till Start
2.

Klicka på Kontrollpanelen
3.

Välj Systemunderhåll
4.

Klicka problemrapporter och lösningar
5.

Välj "Sök efter nya lösningar" från den vänstra rutan. Du kanske behöver administratörsbehörighet för att visa dessa lösningar.

Obs: Höger klicka på en lösning som ger fler alternativ.
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2009-feb-25, 23:41

Du kan visa lösningar när som helst. Så här gör du:


1.

Öppna Problemrapporter och -lösningar genom att klicka på StartBild på Start-knappen, Kontrollpanelen, System och underhåll och sedan på Problemrapporter och -lösningar.
2.

Om inga lösningar visas klickar du på Sök efter nya lösningar i fönstret till vänster.
Obs!Vissa problem och lösningar kan bara visas och åtgärdas av en administratör. Logga in på ett administratörskonto om du vill visa dessa problem.





Loggboken är ett avancerat verktyg där det visas detaljerad information om viktiga händelser på datorn. Det kan vara till hjälp vid felsökning av problem och fel med Windows och andra program.

Öppna Loggboken genom att klicka på StartBild på Start-knappen, Kontrollpanelen, System och underhåll, Administrationsverktyg och dubbelklicka sedan på Loggboken.* Administratörsbehörighet krävs Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.
Obs!Du kan också öppna Loggboken så här: Klicka på StartBild på Start-knappen. I rutan Sök skriver du Loggboken och i listan med resultat dubbelklickar du sedan på Loggboken.
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2009-feb-26, 00:13

Har du installerat Ligos MPEG Splitter från Ligos Corporation!?, så kan det vara problemet.

Du kan då prova att söka efter och döpa om filen lmpgspl.ax så kan det ev. fungera, Det är en codec från Intel som inte stöds av Vista.
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Skriv svar