Outlook 2007...ta bort mail direkt utan att de blir överstrukna

Diskutera annan mjukvara. Ställ en fråga om ett visst program eller svara på frågor.

Moderator: Imposter10

andreassvanebo
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-mar-19, 09:58

Outlook 2007...ta bort mail direkt utan att de blir överstrukna

Inlägg av andreassvanebo » 2009-mar-19, 10:13

Jag kör windows mail och får inte till att mina skickade mail samt borttagna mail hamnar under mitt imap konto istället för under de lokala mapparna skickade resp. borttagna och därmed inte syns under min server OM jag inte kopiera över mailen men man vill ju att det ska hamna rätt med detsamma. Jag överväger därför att köra outlook 2007 istället.

Jag kör inställningen imap konto..

Men när jag raderar ett mail i outlook 2007 så blir det först överstrukit och tar en himla tid på sig innan det hamnar under borttagna mail. Sedan när jag ska radera borttagna mail så blir de markerade först överstrukna och sedan tar det tig innan det raderas. Hur gör man så att de markerade mailen raderas OMG?

Användarvisningsbild
artheus
Inlägg: 188
Blev medlem: 2009-maj-15, 13:25

Inlägg av artheus » 2009-jun-08, 11:31

Helt ärligt borde du heller överväga att använda Thunderbird, vilket (tycker jag) är det helt klart bästa alternativet av alla mailklienter jag testat. Jag har testat Outlook och Windows Mail, och känner mig verkligen inte imponerad!

hämta ner tunderbird gratis här:
http://www.mozillamessaging.com/en-US/thunderbird/
Microsoft Windows 7 RC

ASUS P5E64 WS EVOLUTION

Intel Core 2 Duo E8600

OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000

ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.

Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2009-sep-22, 22:38

Hej!

Om mailen hamnar i " borttagna mail" så kommer dom försvinna efter ett tag, tror det är så i outlook, dock vet jag inte säkert, men tror det är så.
Så man inte ska kunna radera fel mail.
Kolla om det funkar.

Sen kan jag förstå att det kanske är irriterande att få hålla på så, men det är nog en inställningen, har inte outlook så kan tyvärr inte kolla.
Men Outlook 07 ser fint ut, har fått hjälpa min föräldrar med att, men ge det en chans.
Alla program från Office 07 är faktiskt bra.

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

Skriv svar