Allt har försvunnit!!!?

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

hejhejhej
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-aug-02, 00:30

Allt har försvunnit!!!?

Inlägg av hejhejhej » 2009-aug-02, 00:38

Allt började med att min laptop med vista inte kunde logga in mig riktigt. Varje gång jag loggade in så återställdes allt jag gjort gången innan, som sparat bilder eller så. De fanns inte kvar. Det är ett problem.

Men sen när jag skulle installera en sak blev det fullt på en av hårdiskarna så jag flyttade lite till den andra... till C disken. Glömde helt bort att allt ändrades tillbaka när jag loggade in igen.

Så när jag loggade in nästa gång hade det jag installerat försvunnit och allt jag flyttade också!!!
Lite av det hittade jag på olika ställen på datorn, men exempelvis all musik och alla bilder finns inte. Det står när man söker att det ska finnas i nån TEMP-mapp, men i den är det tomt?!

Alla säger att vista inte är bra på laptop och jag ska fixa till nått annat istället, men jag undrar... kommer jag inte att få tillbaka mina saker? :(

Användarvisningsbild
artheus
Inlägg: 188
Blev medlem: 2009-maj-15, 13:25

Inlägg av artheus » 2009-aug-02, 00:51

Innan du läggar in någonting nytt eller ändrar innehållet på din hårddisk yttligare så föreslår jag att du använder Pandore File Recovery, vilket är en open-source (gratis) lösning som hjälper dig att hitta filer som är borttagna genom att söka på hårddiskens yta.

Du kan läsa mer om det, och ladda ner det, på http://www.pandorarecovery.com/

Det är enkelt att installera och enkelt att använda.. se bara till att du inte installerar det på samma disk som dom försvunna filerna fanns på, och att du inte hämtar tillbaks filerna från en hårdisk, och lagrar dom på samma hårdisk direkt.. utan låter dom kopieras över till en annan hårddisk först, så ingen data skrivs över!

Hoppas det löser sig för dig!

Cheers,
Artheus
Microsoft Windows 7 RC

ASUS P5E64 WS EVOLUTION

Intel Core 2 Duo E8600

OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000

ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.

Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.

hejhejhej
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-aug-02, 00:30

Inlägg av hejhejhej » 2009-aug-02, 14:27

Tack så mycket!! :D
Ska prova!

Skriv svar