akut hjälp!!!

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

drfjant
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-aug-02, 12:05

akut hjälp!!!

Inlägg av drfjant » 2009-aug-03, 17:53

Tjenixen, jag har fått problem med uppspelningen i wmp 9,10,11 inklusive andra mp3 spelar, har aldrig haft problemet innan, byta från xp till windows vista home basic men ljudet börja flippa där, så byta tillbaka, mediaplayern flippar och utrycker att den har crashat likaså gör explorer eller google chrome dylikt med firefox 3 med.. har de senaste drivrutinerna till all hårdvara. dator hänger sig ibland också..

som exp: jag sätter i igången en låt spelar ca halva låten sen "crashar" den sen kan de hända att en hel låt spelas men när den ska spela upp nästa låt så kommer samma skit igen, nån som har den blekaste om vad problemet kan vara?

Felmeddelandet är: wmp.EXE har slutat fungera
klickar man då på teknisk info så står de "l3codeca.acm" och den filen har jag också prövat ersätta med en nyare variant. men tycks inte fungera

kör med:
Windows xp sp3
Amd sempron 2600+
asrock k7VT4A PRO socet A 462
768mb DDR 333mhz
280gb Hdd
xfx geforce fx5200 128mb
480W nätargegat
viva la fjantisch :p

Användarvisningsbild
artheus
Inlägg: 188
Blev medlem: 2009-maj-15, 13:25

Inlägg av artheus » 2009-aug-03, 21:17

Hej!

Jag tänker då lite på att det kan vara din hårdvara som inte riktigt är som den ska. Är det så att problemet började i xp, och fortsatte när du ominstallerade till Vista?
Om det är så, så kan jag nog garanterat säga att det antagligen är ditt ljudkort som har kraschat. Kan ju kanske vara så att det är någon annan hårdvara som inte är som den ska.. men mest troligen är det nog ljudkortet.

Men! om det är så att problemet uppstod först när du installerade Vista.. så kan jag säga så att det nog kanske är ditt ljudkort som inte direkt går överens med directx 10, eller någon annan del av Vista... så det kan hända ett det är på tiden att uppgradera hårdvaran lite ;)

Cheers,
Artheus
Microsoft Windows 7 RC

ASUS P5E64 WS EVOLUTION

Intel Core 2 Duo E8600

OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000

ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.

Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.

Skriv svar