Minskande fönster

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Johne
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-sep-05, 17:05

Minskande fönster

Inlägg av Johne » 2009-sep-05, 17:11

Hej!

Vet inte riktigt om det är rätt forum, men jag har ett problem med mitt internetfönster på min vista; varje gång man klickar på något så krymper/minskar marginalerna på fönstret. Det blir bara som en vit, avlång ruta längst ner på sidan...det är lite svårt att förklara eftersom jag inte vet riktigt varför det sker/ vad som sker, men jag hoppas att någon förstår och kan hjälpa mig.

Tack på förhand!

Skorpan
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-nov-10, 20:37

Samma problem!!

Inlägg av Skorpan » 2009-nov-10, 20:42

Jag har samma problem och det driver mig till vansinne!! Har du fått problemet löst? Hur gjorde du? Please share :confused:

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2009-nov-10, 22:39

Hej!
Det finns en tråd redan om det, jag tror dom löste det.

Dock vad jag inte med och löste det!
Pröva sök, ska leta efter den med :)

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2009-nov-12, 15:12

Jag förstår inte riktigt problemet ni beskriver men vi gör ett försök.
Försök att dra ut på fönstret. När den är minimerad som ni beskriver så starta ett nytt internet explorer och maximera den, sedan stänger du det gamla fönstret som ser ut bara som en ”vit ruta längst ner på sidan” och efter det stänger du också ner det andra internet explorer fönstret. Efter det startar du internet explorer igen och då borde du märka skillnad.

Annars varför inte ladda ner annat browser som t.ex. Firefox eller Chrome.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skorpan
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-nov-10, 20:37

Inlägg av Skorpan » 2009-nov-13, 16:06

Tack för tipset. Provade att göra som du sa, men tyvärr kvarstår problemet. Det jag kan göra är att klicka på "återställ" knappen uppe i Explorer-raden, och sen klicka en gång till så att det maximeras. Då blir fönstret stort igen utan den vita raden (som man inte kan göra ett smack med hur man är klickar, drar eller hö klickar). Dessvärre börjar det krympa igen så fort man klickar sig fram eller tillbaka på sidan man är ute på. Det gäller märkligt nog inte alla sidor... :eek:

Skorpan

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2009-nov-21, 17:13

Kan nästan låta som att datorer har sjuk humor hehe, det är keanske scrollknappen som har fastnat på datormusen =D

Vilka sidor besöker du då det händer, sidor med Flash, spelsidor?
Pröva med annan datormus.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skorpan
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-nov-10, 20:37

Inlägg av Skorpan » 2009-nov-26, 11:35

Ingen mus, har touchpad. Har kollat och det är spelsidor, filmsidor, textsidor you name it! Dock verkar sådana sidor som Aftonbladet och Avanza att funka. :confused:

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2009-nov-26, 23:17

Jobbigt. Jag sitter här försöker installera windows på datorn utan CD eller DVD enheter och en enda USB som finns är trasig, sönderslagen heh så det är utmaning och det fixar jag men fel som din t.ex. orkar man aldrig med heh =D Installera om operativsystemet och det hjälper förmodligen.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skorpan
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-nov-10, 20:37

Inlägg av Skorpan » 2009-dec-15, 19:07

Problem solved!! Denna datorn är ny och hade överst i Explorerfönstret en rad som sa "Denna sidan är på engelska. Vill du översätta den" och två knappar där jag kunde få sidan översatt, översättningsfunktionen inaktiverad eller det vanliga krysset för att stänga fönstret. När jag avaktiverade denna funktionen, upphörde problemet och det har funkat perfekt sen dess!! Hurra!!! Tack ni som försökte hjälpa mig! :)

tsvenss2
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-dec-14, 11:28

Kanske du kan prova

Inlägg av tsvenss2 » 2009-dec-15, 21:50

Med att hålla Ctrl samtidigt som du klickar eller dubbelklickar på återställ/maximera, har en svag aning om att det var så man gjorde förr.

mvh
/Torgny

Skriv svar