Ingen bild

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
brusi
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-nov-10, 21:39

Ingen bild

Inlägg av brusi » 2009-nov-11, 14:29

Vid start av datorn får jag bara svart skärm? ( Jngen fel på skärmen) Fläkten och datorn verkar gå i gång( av ljudet)Det är en Budget AMD semron 2400 mhz några år gammal! Fel på Moderkort ? Hårddisk ? Går det att rädda hårddisken ? Har kollat alla kablar ! Är fattig pensionär med begränsade datorkunskaper . Tacksam för all hjälp !

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2009-nov-11, 16:06

Hej!

Det låter som dott grafikkort kan vara skadat.

Har du integretat grafikkort? eller ett separat?
Isf, kolla med en annan port, kolla även sladden från grafikkortet till skärmen


// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2009-nov-22, 21:55

Hårddisken och allt på den kan du spara enkelt genom säkerhetskopiering. Om du inte är så insatt i processen så rekommenderar jag att du tar kontakt med en PC service företag och dessa kan du söka på google eller besök också www.pcdr.se

Att skärmen är bara svart kan bero på många olika fel och det är svårt att säga nu vad det är. Det kan vara allting från trasig kabel till bränd moderkort eller grafikkort men det låter inte som att du är någon spelmissbrukare som sätter mycket press på grafikkortet eller datorn överhuvudtaget så att det kan vara någonting mindre fel.

Kontaktar du en PC support så ska du veta att hårddiskräddning tar ungefär 1timme, kan göras på plats och kostar ca 500kr.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar