Kan ej öppna webmail i XP

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Anka
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-dec-06, 12:34

Kan ej öppna webmail i XP

Inlägg av Anka » 2009-dec-06, 12:50

Har tre Mac-datorer med Win XP installerat via BootCamp. På två av dem går det inte att öppna webmail (Bahnhof). Man får upp log in-sidan, men sen står den bara och tuggar och man får aldrig upp mailen.
Om man däremot switchar över till Mac-delen, så är det inga problem att få upp webmailen i Safari.

Jag ringde Bahnhofs support för att höra om de hade någon förklaring, men de gissade att det var någon inställning i Internet Explorer. Vad kan det vara för inställning? Det har aldrig varit problem att komma in på någon annan websida.

Båda dessa Mac:ar är ganska nya (köpta 2008). På den tredje Mac:en (som står på ett annat ställe) får man upp webmailen i både Safari och Internet Explorer utan problem.

Kan det ligga hos internetleverantören (ComHem), eller kan det bero på routern, som båda dessa datorer är kopplade till? Tacksam för idéer...

zackemann
Inlägg: 40
Blev medlem: 2009-dec-06, 18:42

hej

Inlägg av zackemann » 2009-dec-06, 21:14

hej , jag tycker att du ska satsa på safari som är bra till mac om du inte har nåt emot det såklart :P

Anka
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-dec-06, 12:34

Inlägg av Anka » 2009-dec-07, 14:58

Jo, det är klart, vi använder Safari så mycket det går, men ibland är man inne i PC av andra anledningar, och då känns det lite jobbigt att starta om bara för att man ska kolla någonting i mailen.
Jag försöker hitta en förklaring till varför det blir så här.

Anka
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-dec-06, 12:34

Inlägg av Anka » 2009-dec-08, 09:41

Nu har jag lokaliserat problemet till routern. När jag kopplar förbi den, och kör kabelmodemet direkt in i datorn, så funkar det faktiskt.
Då är frågan, hur löser man det? Varför spärrar routern åtkomsten till webmail?

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2009-dec-08, 16:25

Hej!

Det kan vara så att porten som programet använder inte är öppen, vilket resulterar i att du inte kan hämta eller skicka mail.

Är du inne på Windows delen rekommenderar jag FireFox.

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

Skriv svar