Vart tog "Skickat" vägen?

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

anlqt
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-jan-06, 10:25

Vart tog "Skickat" vägen?

Inlägg av anlqt » 2010-jan-06, 10:48

Hej
Kör Windows Vista och Windows Mail. Hade just skickat ett par mail och skulle kolla att de verkligen gått iväg. När jag klickade på "Skickat" dök mappen upp helt tom. (Det borde ha funnits ett 20-tal skickade mail där.) I stället hittade jag följande tect där:
"Det finns inga nya objekt i den här vyn. Vissa objekt kan vara dolda eftersom en vy används"
Mig veterligt användes ingen annan vy samtidigt eftersom jag gått direkt in i mail-programmet och klickat på skickat-knappen.
Har di en lösning på problemet blir jag jätteglad och får dessutom lära mig !något nytt! Tack på förhand
!

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2010-jan-06, 19:55

Hej!

Har du kollat så att dom skickade mailen inte tasbort efter ett visst antal dagar?

Kolla om du hittar någon verktyg knapp eller något, det kan ha hänt att någon inställning har ändrats.

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2010-jan-06, 20:49

Det är inte så att du kör imap? Då hamnar de skickade mailen i en annan skickat mapp lokalt. Kolla under snabbstart fliken längst upp (eller vad den nu heter), och sedan skickade objekt.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-jan-10, 14:01

Mejlen kanske hamnade i en annan mapp ”Skickat” men det finns också möjlighet att dessa mejl inte är skickade utan ligger kvar i mappen ”Utkorgen”. Har du kanske två mejl, msn eller nåt som du kan mejla och se där om mejl kommer fram?
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar