BSOD vid start och i felsäkert läge

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Rozza
Inlägg: 5
Blev medlem: 2009-okt-22, 16:57

BSOD vid start och i felsäkert läge

Inlägg av Rozza » 2010-jan-07, 19:25

Nu har jag gett upp jag är inte det personen som kan så mycket om datorer men jag förstår vad som hänt min dator men inte hur jag ska lösa det, nu till problemet: Jag kan varken få igång datorn i vanligt eller felsäkert läge. Från början fick jag trojan jag provade ta bort den men det gick inte jag vet nu hur jag ska få bort det men jag får inte igång dator utan den bluescreenar och startar om och om igen utan att stänga av sig. man kommer till alternativ som att starta normal eller i felsäkert läge men inget funkar då startar den bara om.
Har provat reparera med windows xp cd men det gick inte häller så något tips för att få igång dator? eller är det bara att radera allt och börja om på nytt?

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2010-jan-07, 19:45

Hej!

Funkar det inte att reparera så är nog det enda alternativet att formatera om datorn, tyvärr.

När du får BSOD(Blue Screen Of Death) så får du en error kod, skriv ner den och kolla på en kompis dator, det kan ge dig lite mer information om vad som har hänt.

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

Rozza
Inlägg: 5
Blev medlem: 2009-okt-22, 16:57

Inlägg av Rozza » 2010-jan-07, 23:28

[quote=""Fladdan""]Hej!

Funkar det inte att reparera så är nog det enda alternativet att formatera om datorn, tyvärr.

När du får BSOD(Blue Screen Of Death) så får du en error kod, skriv ner den och kolla på en kompis dator, det kan ge dig lite mer information om vad som har hänt.

// Fladdan[/quote]

jag har ju fler en en dator annars skulle jag ju inte kunna skriva detta :P jag ska nog lämna in den till ett proffs. synd bara att jag inte han göra en backup av alla mina filer.

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2010-jan-08, 09:14

Du kan själv spara dina filer.

Ta ut HDD stoppa in den i en annan dator(om du är säker på att du inte har något virus) så kan du själv spara alla dina viktiga filer.

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-jan-10, 14:23

Visst kan du göra backup på dina filer =) Googla det för fan, PC service eller kolla in sidan www.pcdr.se
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar