Kan inte ladda ner program

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

maddulen
Inlägg: 5
Blev medlem: 2010-jan-25, 20:38

Kan inte ladda ner program

Inlägg av maddulen » 2010-jan-25, 20:51

Hjälp!
Jag var dum nog att stänga av datorn när det höll på att starta och när jag starta på nytt hade den återställt sig till en tidigare tidpunkt. Varken mitt virus program eller msn funkar och jag kan inte ladda ner någonting! När tycker på "download" och "öppna" på den fil som kommer upp så öppnas filen och sen försvinner den. Funderar på om jag borde formatera datorn men vet inte hur man gör?
Någon som har någon idé om vad jag kan göra??

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-jan-26, 16:43

Uh, det där kan bero på många misstag. Har du möjlighet att göra ren installation av Windows så gör det annars kan du pröva leta fram "System Restore" och köra det till en tidpunkt på allt fungerade. Prova också det här, gå till http://www.google.com/chrome/eula.html?hl=sv och kör installationen och kolla om det funkar för dig.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

maddulen
Inlägg: 5
Blev medlem: 2010-jan-25, 20:38

Inlägg av maddulen » 2010-jan-26, 22:27

Tack för tipsen! Provade att ladda ner pogrammet, installationen gick bra men tyvärr hjälpte det mig inte med virusprogrammet. Hittade återställningen, men kunde bara välja på två datum, som låg för lågt fram i tiden.. Så det verkar som om jag måste formatera. Har såklart slarvat bort min installations cd=( men har för mig att det ska gå ändå. Har nämligen formaterat för genom att trycka på någon av f-knapparna.. Låter det bekant? Har någon nån aning om hur jag ska börja? Har tyvärr inga data skills..

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-jan-27, 11:56

På nyare bärbara datorer har man fabriksinställningar sparade på en partition av hårddisken för att enkelt kunna återställa datorn om problem uppstår. Det här aktiverar du vid datorns start genom att trycka på en av F-knappar som du säger, brukar vara F6 men det varierar bland olika datorer och datortillverkare så att du vill också testa F4, F10 eller F11. Där ska du kunna formatera och installera operativsystemet på nytt.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

maddulen
Inlägg: 5
Blev medlem: 2010-jan-25, 20:38

Inlägg av maddulen » 2010-jan-27, 18:38

Tack för svar! När jag startar datorn så står det, F1 system setup, F9 change boot device order, F2 start up check, F10 to enter setup, F11 to enter system recovery. Var inne på alla dessa (om jag tycker F6 eller F4 händer ingenting) men blev inte klokare=( System recovery lät ju bra men återställingspunkterna ligger före jag fick problem. Är det kört då eller?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-jan-27, 19:07

Vilken datormodell är det du har? System setup kan betyda olika hos olika datortillverkare men jag tror att det är där du ska kunna göra ren installation av windows dvs. återgå till fabriksinställningar. Ligger återställningspunkter på nåt datum innan du fick första problem så är det väll bra eftersom du vill återställa datorn till ett läge innan den hade problem.

Har du redan sparat alla dina viktiga filer, gjort en säkerhetskopia, så är det bara att köra system setup eller recovery, nu kan du testa dig fram utan att oroa dig för att någonting ska gå fel eftersom vilken du än väljer så är det där fabriksinställningar och det kan inte gå fel.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

maddulen
Inlägg: 5
Blev medlem: 2010-jan-25, 20:38

Inlägg av maddulen » 2010-feb-01, 19:56

Tack för all hjälp! Jag hittade till sist systemåterställning under recovory=)

Skriv svar