Formatera om datorn, inte byta hårddisk till xp eller vista

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
exbi
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-feb-07, 19:03

Formatera om datorn, inte byta hårddisk till xp eller vista

Inlägg av exbi » 2010-feb-07, 19:13

Hej!

Igår kväll skulle jag formatera om datan, jag stoppade in cdn och körde igång. Medans det laddade gick jag o kollade på tv.
Jag gick tillbaka efter ett tag för att kolla hur mkt den är på.
20%, Och det hade kommit upp en ruta där det stog nånting, är inte helt säker vad det stog men nånting så här> C/Preload/Bcon5, vet inte riktigt om det stog Bcon :s men nått med bc. Iaf, man kunde trycka Avbryt, Ignonera och Försök igen. Jag testade trycka försök igen, men det gick inte. Så jag track Ignonera, Då efter ett tag kom det upp En till där det stog C/Preload/Bcon_4, så jag track Ignonera igen! Då laddade den vidare. Skönt!
Men När det laddat till 100%, Så Började det ladda massa andra saker, det stog Kopierar filer, Då skulle den också ladda till 100%, Så jag har hållt på sen kl 6 i morse. Det laddar klart, och då börjar ny laddning. Det står från 'I9898' typ.. sen står det bredvid > till 'I9898'
Så ska det ladda till 100. När det har gjort det Så kommer en till ruta upp, där det ska ladda till 100% igen..
Har hållt på sen imorse, Men jag stängde nyss av. Så jag testade starta om datorn, och när jag satt på den så stog det : NTLRDR is missing, Press Ctrl+Alt+Delete to restart. Gjorde det, och det kom upp igen

Några kunniga som vet vad jag ska göra? Hur ska jag göra för att formatera om datan? Om det inte ens går, vet nån hur jag skulle sätta på datan?
Vet att jag förklarade lite dåligt, men försökte iaf va tydlig.

Jätte tacksam om jag får hjälp!

Mvh

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-20, 18:31

Hm, låter helt fel det där. Du har kanske blandat ihop formatering med systeminstallation eller nåt, formateringen går snabbt och inga filer ska laddas utan allt ska raderas från diken. Det är vad formatering är. Här har du en guide http://www.fixadindator.se/f24/formater ... dows-1470/

Har du kanske haft ett annat operativsystem än Windows, kanske Linux eller nåt så kan problemet ligga där, eller det borde inte vara problem heller, kolla in guiden.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar