Kan ej öppna system

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

AntoniaC
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-feb-17, 05:30

Kan ej öppna system

Inlägg av AntoniaC » 2010-feb-17, 05:43

Hej.
Köpte en Acer laptop i sommras och den har funkat OK tills nu.
Varje gång jag stänger av datorn gör den automatiskt en uppdatering som tar ca 30min, men sedan när man sätter på den igen säger den att uppdateringarna inte var korrekt installerade och så börjader de om igen..

Så jag skulle försöka fixa detta genom att gå in på Windows Update men kan inte komma åt det. När jag klicka på symbolen så händer det ingenting. Samma när jag försöker komma åt mitt System Information. Klicka på symbolen och ingeting händer.
Har försöka med att ladda ner Sp2 men efter det stog 100% misslyckades installationen...

Vad ska jag göra?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-17, 10:53

Din dator stödjer inte SP 2 verkar det som. Kolla på Acers support hemsida om de har uppdatering för just din datormodell annars är det bara att skippa dessa Windows uppdateringar innan någon allvarlig fel uppstår så att du inte längre ens kan använda datorn.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

AntoniaC
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-feb-17, 05:30

Inlägg av AntoniaC » 2010-feb-18, 06:04

Hej, Ska kolla på Acer om jag kan hitta något, men hur kan jag få reda på om min dator inte stöder SP2? eller om det är något fel på datorn. ( Har en Acer Aspire 5536G)
Men om jag inte hittar något på Acers hemsida hur kan jag skippa uppdateringarna? Jag kan inte komma åt Windows Update eller mitt system. När jag klicka på symbolerna kommer fönstret upp i en sekund och sedan stänger sig självt.

MVH/ Antonia

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-18, 14:30

Kollade på Acers hemsida och de har inte någon lösning just nu för denna modell.

Har du möjlighet att göra ”System Restore”? Nu har jag kanske missuppfattat någonting men att du inte kommer åt systemet innebär att datorn inte startas, att du inte har tillgång till Windows.

Kolla in guiden här för hur du ska göra ”System Restore” http://www.fixadindator.se/f24/system-r ... ws-7-1538/
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

AntoniaC
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-feb-17, 05:30

Inlägg av AntoniaC » 2010-feb-19, 09:35

Nä jag kommer åt windows. Men när jag öppnar kontrollpanelen och sedan öppnar "System and Maintenance" och sedan trycker på "System" händer det ingenting. (ett fönster öppnas i 1 sekund och sedan stängs igen utan att jag hinner trycka på något)

Om jag gör en system Restor försvinner min dokument som jag har sparade på datorn?

Tack för all hjälp!

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-19, 13:26

Det är skillnad mellan "Windows System Restore" och "Datorns System Restore", den förstnämnda påverkar inte dina personliga filer och den andra återställer hela datorn inkl. alla program och personliga dokument.

Det kan hända att du har nåt virus som blockar från att du går in där på "System inställningar" men det kan också vara systemfel efter att du har försökt installera servicepack.

Du kommer in i Windows så gör en säkerhetskopia på dina viktigaste filer och kör en "System Restore", vilken som helst. efter att du har gjort säkerhetskopia.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar