Allvarliga problem med Acer datorn Hjälp!

Allt om bärbara datorer.
Husky
Inlägg: 5
Blev medlem: 2010-feb-09, 14:25

Allvarliga problem med Acer datorn Hjälp!

Inlägg av Husky » 2010-feb-19, 12:59

Hejhej! Nu tänkte jag ta opp några problem jag har dragits med så länge med min Acer Dator.
Först opp är ett felmeddelande som talar om att Acer eDataSecurity Management
Loader har slutat att fungera (se bilden Fel). Det hände kort efteråt jag hade köpt
datorn för minst ett år sedan och det blir samma felmeddelande minst en gång om dan om inte flera.
Jag har försökt att installera om det men det enda alternativet jag får är att avinstallera det.
Jag har till och med installerat om datorn i hopp om att problemet ska lösas men icke.

Och nu det andra. Hela datorn går så onormalt långsamt och trögt. Tar en smått evighet för datorn
att starta opp helt. Likadant är det med program och webbläsere, öppna mappar, filer osv. Snigel fart! Det ska vara en rätt så
kraftfull speldator så nog ska den vara snabbare än vad den är nu. allt detta hände kanske ungefär för ett
halvår sedan och har bara blivit värre.
Jag djupsökte med kaspersky internet Security nyligen och upptäckte Virus HEUR:Trojan.Win32.StartPage och fick bort
det. Fortfarande samma problem. Med det kan väl inte vara därför datorn går så långsamt? Jag har djupsökt många gånger tidigare och det hittar
inget förren nu så det kan nog inte bero på det för långsam har de varit länge.
Spybot Search & Destroy hittar aldrig något, inte heller Windows defender. Att defragmentera hjälper inte.
Sällan misslyckas datorn att startas opp alls så det är bara att hålla in avstängninsknappen, stänga av och hoppas att datorn
startas opp normalt nästa gång.

Och sen det tredje. Kaspersky blockerar varje dag nätversattacker (Se bilden Fel2). Började omkring för en månad sedan. Attackerade dator har inte blockerats.
Adressen är förmoderligen förfalskad. Vad menas med det?

Är det någon som vet vad som händer med datorn?
Vet inte vad jag ska göra nu med allt detta. hjälp snälla.
Behöver ni någon mer info så ska jag göra mitt bästa.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-19, 14:36

Besök tillverkarens hemsida och ladda ner senaste versionen av Acer eDataSecurity Management, http://support.acer-euro.com/empowering ... lity2.html
Du kan också avinstallera den om du inte använder den aktivt.

Försök också med det här. Klickar på start Bild och skriver "cmd", du får upp en svart ruta där du skriver "msconfig" och då startas "System Konfiguration", där ska du kunna se "Startup" lista över alla program som startas upp automatisk med windows och då ska du bocka av alla förutom Kaspersky antivirus, eller så kan du också avaktivera även den om du vill. Det här kommer förhoppningsvis hjälpa någorlunda.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Husky
Inlägg: 5
Blev medlem: 2010-feb-09, 14:25

Inlägg av Husky » 2010-feb-19, 20:02

[quote=""PC Doktor i Stockholm""]Besök tillverkarens hemsida och ladda ner senaste versionen av Acer eDataSecurity Management, http://support.acer-euro.com/empowering ... lity2.html
Du kan också avinstallera den om du inte använder den aktivt.

Försök också med det här. Klickar på start Bild och skriver "cmd", du får upp en svart ruta där du skriver "msconfig" och då startas "System Konfiguration", där ska du kunna se "Startup" lista över alla program som startas upp automatisk med windows och då ska du bocka av alla förutom Kaspersky antivirus, eller så kan du också avaktivera även den om du vill. Det här kommer förhoppningsvis hjälpa någorlunda.[/quote]



Tackar Väldigt för hjälpen. Jag besökte sidan och installerade de uppdaterade applikationer här: http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html men det hjälpte inte. Fortfarande samma gamla felmeddelande. Om det inte var det vad kan då hjälpa?

Jag gick in på System Konfiguration och bockade av alla icke Microsoft-Tjänster under fliken Tjänster. Bockade av några på Autostart också och nu går det snabbare. Stor skillnad faktiskt. Måste man göra så här till slut med alla datorer så småningom? Bocka av tjänster och autostart för att allt ska forsätta fungera bra?

Har lagt opp en ny bild om att windows startas långsamt. Hur vill den att jag ska åtgärde det här(se bild Startas Långsamt)?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-20, 18:25

Det här med att stänga av program som startas upp automatiskt med Windows är riktigt bra att göra med jämna mellanrum om man som många inte har riktigt koll på vilka program som installeras på datorn och dess autostart inställningar.

Ser inte bilden där riktigt men jag tror det står någonting om drivrutiner så kolla in närmade på dessa och försök uppgradera. Börja med att reda på vad din moderkort heter och gå ut på tillverkarens hemsida och skaffa senaste drivrutiner.

Försök också med det här. Klickar på start Bildoch där skriver du "cmd" du får då upp en svart ruta där du skriver "dxdiag","ok", låt programmet göra klart sökningen. Kolla vilken version av DirectX du har, om det inte är DirectX 10 så se till att uppgradera.

Kolla också drivrutiner för grafikkortet, "Display", gå till tillverkarens hemsida och fixa senaste drivrutiner.

Där i "dxdiag" ser du också vilken moderkort du har så att du kan gå ut på tillverkarens hemsida och fixa senaste drivrutiner även för den. Moderkortet betecknas som "System model".
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar