routern hoppar

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

ralle_91
Inlägg: 54
Blev medlem: 2010-jan-31, 16:32

routern hoppar

Inlägg av ralle_91 » 2010-feb-18, 20:09

hej har ett problem med min trådlösa router ibland stannar internet o de står att servern inte kan hittas.. men nedladdningar o annat fungerar bara internet som slutar fungera? vad är felet har hört nått om man ska uppdatera firmwire men jag vet inte ens vad de e..

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-19, 14:14

Vilken internetleverantör har du? Om nerladdningar fungerar men går inte att surfa på nätet så har du inte problem med internet eller routern. Har du Norton eller nåt brandvägg kan den förhindra uppkopplingen. Har du Norton så är det bara att ställa in där rätt inställningar eller avinstallera den.

För att avinstallera Norton besök http://service1.symantec.com/Support/ts ... 3108162039
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

ralle_91
Inlägg: 54
Blev medlem: 2010-jan-31, 16:32

Inlägg av ralle_91 » 2010-feb-19, 20:05

[quote=""PC Doktor i Stockholm""]Vilken internetleverantör har du? Om nerladdningar fungerar men går inte att surfa på nätet så har du inte problem med internet eller routern. Har du Norton eller nåt brandvägg kan den förhindra uppkopplingen. Har du Norton så är det bara att ställa in där rätt inställningar eller avinstallera den.

För att avinstallera Norton besök http://service1.symantec.com/Support/ts ... 3108162039[/quote]
har telia via tele jacket.. men de har kommit sen jag skaffa router.. och de är bara ibland de stannar fungerar ju oftast.. men de händer oftast om jag har datorn i ström sparläge.. jag har norton men de vill jag behålla ju men hur vet jag om de är en brandvägg eller nått i den stilen som stoppar?? men de konstiga e ju att de bara händer ibland..

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-20, 18:51

När du har datorn i viloläge sparas all information tillfälligt på hårddisken eller i RAM-minnet beroende på inställningar och om felet som du upplever kommer endast i sammanhang med det så vet du vart felet ligger. Datorn orkar inte läsa igen alla drivrutiner, det sparas inte på rätt sätt eller nåt. Försök uppgradera drivrutiner för nätverkskortet och kolla inställningar för viloläge på din dator.

Angående Norton har jag inte många tips men jag rekommenderar inte den, långsam. All fungerar på liknande sätt eftersom dessa ska få bort samma virus så att endast hastigheten skiljer de åt, och priset.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

ralle_91
Inlägg: 54
Blev medlem: 2010-jan-31, 16:32

Inlägg av ralle_91 » 2010-feb-20, 21:30

[quote=""PC Doktor i Stockholm""]När du har datorn i viloläge sparas all information tillfälligt på hårddisken eller i RAM-minnet beroende på inställningar och om felet som du upplever kommer endast i sammanhang med det så vet du vart felet ligger. Datorn orkar inte läsa igen alla drivrutiner, det sparas inte på rätt sätt eller nåt. Försök uppgradera drivrutiner för nätverkskortet och kolla inställningar för viloläge på din dator.

Angående Norton har jag inte många tips men jag rekommenderar inte den, långsam. All fungerar på liknande sätt eftersom dessa ska få bort samma virus så att endast hastigheten skiljer de åt, och priset. [/quote]
okej men datorn är bara två månader gammal drivrutinerna ska ju inte va gammla tycker man.. kan du förklara lite vad firmwire är för något?
sen är de ju också så att de är inte bara efter viloläge som internet kan stanna.. de händer inte jätte ofta heller kanske tre gånger under en dag

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-21, 13:47

Om du är aktiv användare av fildelningstjänster så är det därför din internetuppkoppling försvinner så. Det kan vara drivrutiner, Nortons brandvägg, eller att du laddar ner från nätet olovligt material.

Mycket förenklad så är "firmware" programvara genom vilken hårdvara kommunicerar med annat hårdvara i datorn. Om du tänker uppdatera routerns "firmware" så gör inte det eftersom då måste du ställa in allt från början och det kan vara krångligt för en del användare. Man ska uppdatera endast om man förstår processen och ser nyttan i det.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar