Furnish 1.9.25 har slutat fungera

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Teddavidsson
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-feb-20, 16:48

Furnish 1.9.25 har slutat fungera

Inlägg av Teddavidsson » 2010-feb-20, 16:53

Hej!
Jag har precis installerat IKEA homeplanner (ett planeringsverktyg när man vill göra om sitt kök).
När jag startar programmet så får jag följande felmeddelande "Furnish 1.9.25 har slutat fungera". under denna text står "Ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt. Programmet stängs och du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet."
Vad är det som strular, och hur gör jag för att fixa det? :confused:

Mvh Ted

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-20, 18:12

Klicka start och i välj "Run" skriver du "dxdiag", "ok", låt programmet göra klart sökningen.
Som på bilden men istället för att skriva "regedit" så skriver du "dxdiag".
Bild
Kolla vilken version av DirectX du har, om det inte är DirectX 10 så se till att uppgradera.

Kolla också drivrutiner för grafikkortet, "Display", gå till tillverkarens hemsida och fixa senaste drivrutiner.

Det här borde hjälpa. Försök också uppgradera Vista till SP1 eller SP2 om du har möjlighet, det borde också hjälpa och där ingår DirectX10.
Senast redigerad av 1 PC Doktor i Stockholm, redigerad totalt 2010 gånger.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Teddavidsson
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-feb-20, 16:48

Inlägg av Teddavidsson » 2010-feb-21, 10:10

Min DirectX är version 11 så det borde inte vara några problem tycker jag.
Jag har meddelat tillverkaren att jag vill uppdatera till Windows7 (ingick i köpet av dator men har ännu inte blivit av).

Tar tacksamt emot fler tips.

Mvh Ted

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-21, 13:26

Pröva det här, kör höger klick och på filen och välj "Properties", "Compatibility", markera "Run this program in...", välj "Windows XP", slå på "OK", och starta filen. Om det inte funkar prova även med Win 2000.
Bild
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Teddavidsson
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-feb-20, 16:48

Inlägg av Teddavidsson » 2010-feb-21, 20:14

Tack för all hjälp.
provade med de olika inställningarna utan någon framgång, inte förrän jag kryssade i "run this program as administrator" samt tog bort "run in 256 colours" så fungerade programmet.
Så nu blir det köksdesign hela kvällen. Tack åter igen.

Skriv svar