Gråsvart flimrande Skärm vid start

Allt om bärbara datorer.
eggarks
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-mar-09, 11:39

Gråsvart flimrande Skärm vid start

Inlägg av eggarks » 2010-mar-09, 11:44

Hej,

Jag har en Fujitsu Esprimo som behagar flimra länge varje gång jag startar upp den. Även efter att ha varit i viloläge. Ibland hjälper det att vrida skärmen i lite olika lägen (tror jag) Vissa gånger lyckas jag inte ens ta mig förbi flimmret, och måste stänga av datorn med på/av-knappen.
Vad skulle man kunna göra åt detta?

Tack

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-mar-09, 19:42

Om det hjälper när du vrider skärmen i en specifik position så vet vi vad problemet är.Skärmen är skadad. Du måste vara försiktig när du flyttar den och vrider och försök att inte lägga tryck på skärmen, aldrig. Det är ofta LCD skärmar, flytande kristall, vilka är mycket känsliga för beröring och tryck. När du ska flytta datorn så använd gärna båda händer och håll den alltid underifrån. Nu är det inte mycket du kan göra förutom att vara mer försiktig och ta hand om den så den lever ett tag till.

För säkerhets skull kan du kolla om nya drivrutiner för grafikkortet hjälper någonting, gå till http://se.ts.fujitsu.com/products/mobile/ och navigera till din datormodell och ladda ner drivrutiner för grafikkortet.
Senast redigerad av 1 PC Doktor i Stockholm, redigerad totalt 2010 gånger.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar