Min Bärbara HP vägrar starta

Allt om bärbara datorer.
oskarsäll
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-mar-27, 13:22

Min Bärbara HP vägrar starta

Inlägg av oskarsäll » 2010-mar-21, 17:47

tjena jag har en bärbar dator och så fort jag startar den så kommer jag ju in som vanligt då det är ett hp märke o lite sånt sen kan man ju trycka F10 för att komma in på Setup...men de händer inget när jag trycker där och det enda som kommer upp är en text där de står

( 104-Unsupported Wireless Network device detected.
System Halted. Power off system, remove device and restart)

jag har heller inget inkopplat eller nått

har prövat allt...xp skivor o allt men vad jag än göt så kommer bara denna text upp med en helt svart bakrund!!.....

snälla vad kan jag göra för att få liv i den igen???

tack på förhand MVH. Oskar

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-mar-21, 19:44

Istället för F10 så slå ner F2 eller DEL, pröva med ESC också så bör du komma åt BIOS. Där ska du leta fram "Boot Sequence", på höger sida av skärmen kommer du se förklaring till hur du navigerar där och gör allt du behöver, riktigt enkelt om du bara läser igenom. Se till att hårddisk ligger längs upp på listan och att LAN eller Nätverk eller allt liknande är avslagen, alltså hårddisk längst upp, efter den eventuellt DVD eller nåt och allt annat är onödigt i det här fallet.


Navigeringen och gränssnittet i BIOS varierar bland tillverkare men du borde ha inställningar där som ser ut så här "halt on errors" där borde du kunna ställa in om datorn ska stanna om den upptäcker något fel med systemet eller om den ska fortsätta köra, välj "Halt off" eller något liknande val. Om du har den här påslagen så kan din dator inte ns starta om din tangentbord är urkopplat eller vid liknande liten dum fel.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

oskarsäll
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-mar-27, 13:22

Inlägg av oskarsäll » 2010-mar-21, 20:09

[quote=""PC Doktor i Stockholm""]Istället för F10 så slå ner F2 eller DEL, pröva med ESC också så bör du komma åt BIOS. Där ska du leta fram "Boot Sequence", på höger sida av skärmen kommer du se förklaring till hur du navigerar där och gör allt du behöver, riktigt enkelt om du bara läser igenom. Se till att hårddisk ligger längs upp på listan och att LAN eller Nätverk eller allt liknande är avslagen, alltså hårddisk längst upp, efter den eventuellt DVD eller nåt och allt annat är onödigt i det här fallet.


Navigeringen och gränssnittet i BIOS varierar bland tillverkare men du borde ha inställningar där som ser ut så här "halt on errors" där borde du kunna ställa in om datorn ska stanna om den upptäcker något fel med systemet eller om den ska fortsätta köra, välj "Halt off" eller något liknande val. Om du har den här påslagen så kan din dator inte ns starta om din tangentbord är urkopplat eller vid liknande liten dum fel.[/quote]


den reagerar inte på ngt tyvärr :(

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-mar-22, 12:58

Koppla in extern tangentbord för att utesluta fel med tangentbordet. Du borde kunna komma åt BIOS åtminstone annars sitter felet nog i moderkortet.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar