XP Långsamt och hänger sig

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Gazeros
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-apr-24, 18:52

XP Långsamt och hänger sig

Inlägg av Gazeros » 2010-apr-24, 19:01

Tjena!

Jag har en gammal Dell dimension 8300 som jag kör Xp på.

Då jag just omformaterade den och uppdaterade enligt vad som gavs från microsoft update för att bli av med problemet, så fortsätter den.

När man startar den och loggar in, så tar det över en halv minut av att datorn bara står och gör absolut ingenting innan windows explorer startar.

Dessutom hänger den sig vid start av vissa program, kan vara ett spel, utorrent eller till och med vlc. Först fryser allt utom pekaren men efter ca 5 sec även den, och bara en tvångsavslutning via på/av knappen återstår.

Vad kan detta bero på?

Tack på förhand!

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-apr-25, 18:03

Det var inte så gammal eller dålig dator för att det ska gå så jäkla långsamt. När du skriver att du uppdaterade datorn enligt Microsofts rekommendation för att lösa ett problem, vilket problem tänker du på då?

Vi börjar med nånting enkelt först. Allt det här som du upplever kan förklaras med att du inte har rätt drivrutiner för din datorsystem, eller så saknar du drivrutiner helt. Besök den här sidan för att hitta senaste drivrutiner som din dator behöver, om du laddar ner och installerar alla i listan där då försämrar det ingenting så att kör på bara. Men viktigaste är drivrutiner för grafikkortet, chipset och patches and fixes.
http://support.dell.com/support/downloa ... tid=&impid=
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar