kan inte formatera min hårddisk?!

Allt om bärbara datorer.
maakey
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-apr-29, 20:45

kan inte formatera min hårddisk?!

Inlägg av maakey » 2010-apr-29, 20:51

Hejsan,
Jag har ett ganska allvarligt problem, jag kan inte formatera min hdd.
Allt började med att datorn laggade/hängde sig då&då oavsett belastning,
hade mycket skit på datorn så ja tänkte att jag skulle formatera hdd'n.
jag har WinXP så jag bootade upp med xp skivan osv.... sen när den håller på att formatera så stannar den på runt 50% och där står den ett tag och fryser fast i ca 10-15 min, sen kommer ett felmeddelande upp och det står något i stil med att "disken är skadad, går inte att fortsätta. Välj en annan partition och tryck fortsätt"
har försökt minst 10 gånger, samma sak vid varje försök, vad kan jag göra :confused:

Tack på förhand!

/maakey

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-apr-29, 22:16

ja, tyvärr så om disken är skadad som det står i meddelande som du får så är det inte så lätt att göra reparationen själv, du behöver först hämta ut hårddisken, koppla in den på en annan dator och köra en analys program från tillverkaren. Är det en fysisk skada så blir det riktigt dyrt att reparera och återskapa data. Hur viktigt är det som du har på hårddisken där?
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

maakey
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-apr-29, 20:45

Inlägg av maakey » 2010-maj-01, 01:09

Tack för ditt snabba svar!
Okej, det låter väldigt komplicerat och jobbigt.. Alltså det är inget som är så viktigt att jag inte kan skaffa tillbaka det. Men ändå, detta har hänt förut också, men på något sätt så löste det sig tillslut, kommer dock inte ihåg vad jag gjorde då :p men det får väll bli att köpa en ny hdd.. *suck* tack för hjälpen!
/ maakey

Skriv svar