Frustrerande, inget internet!

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

adamkol
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-maj-03, 19:54

Frustrerande, inget internet!

Inlägg av adamkol » 2010-maj-03, 20:07

Hej, jag har ett problem med mitt internet som jag värkligen skulle behöva hjälp med.
JAg har en router som jag behöver en internet kabel för att kuna få internet. sen lånade jag en router med trådlöst internet av en kompis och kopplade in den, det funkade bra ändan tills jag skulle ändra tillbaka till min gamla router, so fungerade alldels utmärkt förut. När jag ändrade tillbaka så kom det upp att jag inte hade något internet, och att det fattades en sak på datorn som heter " Ethernet" som fanns där innan, efter det så försökte jag lösa problemet, och då stod det att det inte finns någon "nätverkskort" installerat på datorn. har försökt att Fixa det i ca 2 veckor nu :( googlat runder, installerat in skivar till den gamla routern, och en massa andra saker som inte har hjälpt.

Fungerar det om man Formenterar om sin dator? men är rädd att mitt trådlösa internet kommer att försvinna om jag gör det, och då har jag inget internet alls och kan inte söka efter hjälp på internet.

MVH: ADAM!

PS: Har en Stationär Compaq 5043SC med windows Vista - Netgear Router.
Senast redigerad av 1 adamkol, redigerad totalt 2010 gånger.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-maj-03, 22:27

Det låter som att du saknar drivrutiner för nätverkskortet, därför får du meddelandet om att nätverkskortet saknas eller inte finns installerat på datorn. Trådlös internet fungerar eftersom då går internet genom en annan nätverkskort, trådlös och inte den med fast nät. Jag kollade på Compaqs hemsida och modellen Compaq 5043SC finns inte så att du borde leta fram på rätt datormodell för att fixa det här, eller så kan du öppna datorn och kolla namnet på din nätverkskort. Hittar du servicenumret på datorn?
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

adamkol
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-maj-03, 19:54

Inlägg av adamkol » 2010-maj-04, 20:45

Jag har en CQ5043sc. VEt inte var jag kan se namet på mitt närverkskort, och vet inte heller var jag kan hitta servicenumret.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-maj-04, 21:26

Här har du grejer du kan ladda ner och pröva, ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software10 ... p41036.exe Det är drivrutin för NVIDIA nForce nätverkskontrollerlösningar och borde passa på din dator, ladda ner och installera.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar