Data crashar när man spelar spel

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
Walken
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-maj-22, 20:25

Data crashar när man spelar spel

Inlägg av Walken » 2010-maj-22, 20:28

Hej, har haft min dator ca 2 år nu, men igår när jag spelade ett spel så blev allt segt ca 2 sek och datan la av. :(
Vad kan detta bero på? :confused:
Tror det är temperaturen som är för hög.
Tacksam för svar :)

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-maj-23, 15:24

Kan mycket väl bero på hög temp men även en rad massa andra grejer. La datorn av bara eller fick du blåskärm eller någonting överhuvudtaget? Startade datorn om då eller stängdes den av? Uppstår problemet endast med just denna datorspel eller med andra också, har det funkat bra tidigare eller är det ett nytt spel som du kör första gången och så krånglar datorn?
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2010-maj-24, 09:19

Får du blåskärm? Isf skriv ut felkoderna du får där. Om du tror det är värmen ta och dammsug datorn, det går snabbt (damsug i fläktarna!).

Walken
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-maj-22, 20:25

Inlägg av Walken » 2010-maj-24, 14:47

hallå :) nej, jag får inte blåskärm.
Har dammsugit och temperaturen har sjunkit lite, men ändå tkr jag att det är för mkt.
Tror du det är nåt med fläkten?
Senast redigerad av 1 Walken, redigerad totalt 2010 gånger.
Anledning: Skrev fel :)

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-maj-24, 21:55

Jag ställer frågor för att bättre kunna förstå situationen så försök att svara bäst du kan. Om datorn startas om är det en sak men om den stängs av så att du måste starta den igen manuellt är det lite värre, då är din grafikkort nog skadad eller så får du inte tillräckligt ström från nätagget till grafikkortet. Kan också vara nåt brännskadad kabel där.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar