problem med routern eller mitt xp eller vad?

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

thenewhardy
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-jun-30, 14:25

problem med routern eller mitt xp eller vad?

Inlägg av thenewhardy » 2010-jun-30, 14:33

hej!

jo, mitt internet krånglar... jag köpte en belkin router (en billig skrutt för typ 300kr) och det är något som är konstigt....

på laptopen kan jag välja mellan att boota in i xp eller i linux (slack). i linux är det inga som helst problem.... men i xp....

så segar internet ihop... jag kan inte komma ut på hemsidor utan det står bara att browsern letar eller väntar efter/på sidan.... om jag kör dc++ så loggas jag in på de flesta hubbar, men jag kan inte söka eller något. däremot så finns det någonslags uppkoppling då det laddas ner från nedladdningskön i ganska snabba hastigheter över 100kb/s.

jag kör ccleaner, spybot och avg regelbundet och för 2 veckor sedan hittade avg en trojan som togs bort.

förstår faktiskt inte vad det kan vara... så segt så jag inte kommer ut på internetsidor.... men så snabbt så jag kan ladda ner hyfsat fort via dc.... men jag kan inte söka efter nya grejor från dc för då laggar allt ur...

någon som har någon ide? något förslag? om jag flummade ur så be gärna om förtydligande. :]

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-jul-09, 11:33

Tjena!
Det måste vara något problem i XP, eftersom i Linux i är det inga konstigheter, som du skrev. Möjligen virus eller annat skräp som begränsar internet, det enklaste lösningen är nog att du installerar om Win XP. Pröva gärna ett annat webbläsare i XP, testa http://www.google.com/chrome/?hl=sv
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar