kommer inte in på internet med min laptop som har windows 7

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

zackemann
Inlägg: 40
Blev medlem: 2009-dec-06, 18:42

kommer inte in på internet med min laptop som har windows 7

Inlägg av zackemann » 2010-aug-29, 11:39

Hej , igår försökte jag koppla in mitt internet som jag har i min stationära med lankabel till min laptop istället, men det funkade inte , jag vet inte vad som är fel , för det står att signalstyrkan är hög , och jag har även försökt byta arbetsgrupp , men det funkar inte , jag har windows 7 på min laptop och xp på min stationära om det kan vara till någon hjälp , men modemet eller lankabeln är överhuvudtaget inte kopplad till den stationära när jag kopplar in internet till min laptop ,

det är det sättet jag kan förklara det på :)

snälla hjälp :)

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-aug-31, 23:00

Vi gör ett försök.
Står det där att signalstyrkan är hög så betyder det att du inte är uppkopplat till internet genom sladden men genom det trådlösa nätverket. Om du inte har trådlösnätverk så kan det vara grannens nätverk som du fångar in. Hur som helst så måste du avaktivera den innan du fortsätter.

Försöker du bara koppla upp dig mot internet eller till ditt lokala nätverk? Av med trådlösa, in med TP-kabeln, starta om datorn och så borde det fungera om du nu har alla drivrutiner och om hårdvaran är problemfri.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

adandersson
Inlägg: 35
Blev medlem: 2009-apr-11, 18:23

Inlägg av adandersson » 2010-sep-01, 21:08

Har haft samma problem med ett zyxel modem av äldre årgång. Fungerade utmärkt med XP:n , men ej med Vistan

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-sep-02, 19:26

Högst ovanligt men det kan vara så att modemet inte stöds av Vista, kolla drivrutiner.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar