Installera om XP Home Edition

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Guldlock65
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-jun-15, 16:18

Installera om XP Home Edition

Inlägg av Guldlock65 » 2008-jul-21, 14:28

Hej!

Jag har köpt en ny bärbar dator, HP och upptäckte när jag fick hem den att det var med engelsk operativsystem, XP. Jag har fått en skiva inkluderad med det svenska men måste installera det själv. :confused: Är det svårt? Måste man vara hackers för att klara det? Vad måste jag tänka på innan jag börjar och hur börjar jag? Måste jag avinstallera något, spara något.... osv. Har inte gjort något mer än att lägga in ett antivirusprogram i datan. Har försökt vara in på microsofts hemsida för att få lite anvisningar men där står det ju en massa som inte man förstår :( Och nu står den bara... Tack på förhand! P.S Det är XP Pro och inge home editon...*virriga mig*
Senast redigerad av 1 Guldlock65, redigerad totalt 2008 gånger.

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2008-jul-22, 16:43

Om du inte har något viktigt på datorn så är det bara att boota från den svenska skivan och formatera disken om så frågas. Det är en ganska enkel installationen, inte många val.

Mmartina
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-aug-08, 17:38

Inlägg av Mmartina » 2008-aug-08, 17:41

Lite samma fråga här, dock saknar jag en svensk version, alls. Och jag vet att man kan tanka ner skiten och göra om allt från början men jag är inte helt 100 sugen på detta.. Finns det någon fil att tanka från Microsoft's hemsida som bara byter mitt engelska Xp till svenska? Känns rätt dumt att ha alla program på svenska men själva datorn på engelska. Dessutom krånglar vissa svenska hemsidor..

Hjääälp ? :)

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2008-aug-08, 18:29

Med Windows Vista kan man ladda ner språk via Windows Update. Kanske kan du kolla där om du kan ladda ner ett nytt språk till ditt XP?

Skriv svar