scrnres.exe har slutat att fungera

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

TobbeC
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-jan-12, 01:17

scrnres.exe har slutat att fungera

Inlägg av TobbeC » 2011-jan-12, 01:25

Hej jag undrar om någon här vet hur jag kan fixa följande problem:
när jag har startat datorn (Windows 7) så kommer det upp en ruta där det står: scrnres.exe har slutat att fungera. det finns en "knapp" att trycka på i rutan och där står det: stäng program.
Jag har provat att formatera om disken men det kommer upp ändå.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-jan-12, 23:17

Har du bara prövat att formatera om disken eller har du gjort det? Har du möjligen uppdaterat datorn från WinXP eller Vista till Windows 7 eller fick du datorn med Windows 7 installerad från början?
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

TobbeC
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-jan-12, 01:17

Inlägg av TobbeC » 2011-jan-13, 18:15

jag har formaterat om disken flera gånger, jag har även plockat ur de externa grafikkortet och formaterat om disken sedan. Jag har byggt ihop datorn med alla delar helt nya och har bara installerat Windows 7 som operativsystem. När jag pratade med microsoft så sa dom att det inte har något med deras programvara att göra. Jag använder ett mobilt internet och jag har provat att avinstallera de och använda datorn utan de och då fungerar allt utan något felmeddelande, sedan så skulle jag prova att installera de mobila nätet igen och då ploppar denna felmeddelande rutan upp precis innan installationsprogrammet har kommit igång helt. Så jag ringde operatören till nätet och frågade dom men de skulle tydligen inte ha något med nätet att göra fast de tvivlar jag på.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-feb-02, 00:03

Mobilt internet av vilken operatör? Pröva med att uppdatera modemets programvara. Pröva även att köra programmet i kompabilitetsläge. Högerklicka på programmet och välj ”egenskaper”, ”kompabilitet” markera ”kör detta program i…” och välj t.ex. XP, ”värkställ”. Pröva även där också att inaktivera visuella teman eller några andra alternativ där.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar