Från Xp till 2000

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

alenkovic
Inlägg: 2
Blev medlem: 2008-sep-17, 16:23

Från Xp till 2000

Inlägg av alenkovic » 2008-sep-17, 16:29

Ja, då har man ju en fråga till er alla. Jag har nu windows Xp proffesional edition installerat, men jag har alldrig riktigt gillat xp's menyer osv.
Så jag skulle vilja installera Win 2000 på min dator, men problemet är det att varje gång jag kör in 2000 skivan står det att jag inte kan installera det då jag redan har en nyare utgåva av windows. Vad rekomenderar ni att jag gör för att få det att funka.??... Svar så snabbt som det bara är möjligt !!!!!

Alenkovic :cool: :)

alenkovic
Inlägg: 2
Blev medlem: 2008-sep-17, 16:23

Inlägg av alenkovic » 2008-sep-18, 07:56

Ja, jag fick till det där och är just nu en mycket nöjd windows 2000 användare. Jag fick installera om alla grafikkort osv. Jag råkade radera precis allt. Men lyckligtvis fick jag till det. Men jag har dock ett problem till som inte är så kul, då jag är en musik älskare. Ljudet fungerar inte!! och det står att ett ljudkort inte är installerat, men det finns ett kort bara att jag inte vet vad det heter eller hur jag ska installera det. har ni nån lösning på det nya problemet?? :)

Electrix
Inlägg: 40
Blev medlem: 2008-sep-18, 10:06

Inlägg av Electrix » 2008-sep-18, 10:17

Då Windows 2000 lämpar sig till lite äldre datorer är det inte säkert att det stöder nyare hårdvara lika bra som Windows XP gör.

Vad du kan göra är att försöka ta reda på vad ljudkortet heter (ev. öppna datorn och läsa på ljudkortet) och sedan ladda hem drivrutiner från tillverkarens hemsida.

Min rekommendation är dock att installera Windows XP igen. Men om du inte gillat Windows XP's menyer och utseende kan du ställa om hela Windows XP till "Classic" vilket då gör Windows XP nästan identiskt till Windows 2000.

Skriv svar