Packard bell laptop, frös fast, nu startar den inte.

Allt om bärbara datorer.
Luftslott
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-nov-20, 23:15

Packard bell laptop, frös fast, nu startar den inte.

Inlägg av Luftslott » 2011-nov-20, 23:22

Jag har en tre år gammal packard bell laptop som funkat alldeles utmärkt fram till idag. Jag förstår att den är gammal, men jag behöver verkligen den just nu, så om någon kunde hjälpa till vore det fantastiskt.

Jag använde den som vanligt när bilden helt plötsligt frös. Jag kunde inte göra något alls, och när jag höll nere startknappen för att tvångsavsluta hände inget alls. Jag drog då ut strömsladden så den skulle ladda ur sig och på så sätt stänga av sig. När den gjort det satte jag i sladden igen och startade datorn utan problem. När den laddat klart och var igång så dog den bara, pang bom.

Nu går den inte att starta överhuvudtaget. Laddningslampan på datorn lyser inte och inget händer oavsett om jag sätter i eller tar ur batteriet (som ju ändå är tomt).

Vad kan problemet vara? Går det att lösa med att köpa ett nytt batteri eller ny strömsladd? Snälla hjälp mig! Gärna utförligt, är inte den mest hängivna inom tekniska termer... :)

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2011-nov-25, 15:33

Mitt tips är att ta ut batteriet och hålla in startknappen i ca 1 minut. Sätt sedan i batteriet och pröva igen.
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Skriv svar