Jag vet inte vad det är för fel....

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
tio_kronor
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-jan-03, 23:01

Jag vet inte vad det är för fel....

Inlägg av tio_kronor » 2009-jan-03, 23:03

Viste inte var jag skulle lägga detta så la det här och i hjälpforumet.
Det hela började med att datorn förflyttades med bil på den nya platsen startades den upp men då lät den som jag vet inte vad, en trimmad gräsklippare eller nått, men problemet löstes då jag kopplade ur sidofläckten (den i dörren) så troligtvivis var det den som skapade oljudet.
Men sedan när datorn flyttades tillbaka till sin gammla platts (en förflyttning med bil detta med) så startade den som den skulle och fungerade felfritt i nån dag.

Men sedan började den strula med att den hängde sig och någon gång till och med slängde ut mig. Så vi började söka efter problemet men kunde inte hitta det någonstans sen blev datan värre och tjurade till och med när den skulle startas, ibland vägrade den starta helt medans den ibland startade felfritt.

Såvi öppnade upp datan och upptäckte att processorfläckten hade ``hoppat´´ ur den ena klamren(låset) så vi tryckte dit den igen och lade till lite kylpasta(dock en gammal som vi skulle byta ut när den nya kom om det skulle fungera) och det gjorde det ju med(funkade altså) så vi bestälde kylpasta och datan har funkat felfritt i nästan en vecka, tills här om dagen då den åter började tjura vid start.

Det är inte häller samma sorts fel när den startar varige gång heller,för ibland så startar den tills vindows logg in:et sen slocknar den,en gång så blev det helsvart utom längst upp i vänstra hörnet där en röd rektangel ( 10X2 cm) dök upp men inget mer hände,en gång startadade den upp som den skall men när den kom halv vägs startade den automatiskt om sig själv och någon gång har den startat utan att visa något alls på skärmen. det enda positiva är att den har slutatat slänga ut mig och hänga sig.

Men det stora problemet är när den startar för när jag väl får igång den(som nu) så funkar den felfritt, så snälla hjälp mig om ni vet vad som kan vara felet för jag har slut på ideer så är i stort behov av er hjälp.