ljudproblem

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

EmilNT93
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-jan-03, 23:24

ljudproblem

Inlägg av EmilNT93 » 2009-jan-03, 23:30

jag sitter här och ska lyssna på musik men de går inte, ljudet fungerar inte. när jag ska kolla det och trycker på volym så står det att ljudtjänsten körs inte. och så kmr e upp en dialogruta som de står: vill du aktivera tjänsten windows audio service. så trycker jag på ja men det händer inget. mitt operativsystem är windows vista home basic. tack på förhand. det e rena helvetet att inte ha ljud på datan :confused: :p

Electrix
Inlägg: 40
Blev medlem: 2008-sep-18, 10:06

Inlägg av Electrix » 2009-jan-07, 15:27

Har ljudet någonsin fungerat innan? Testa att uppdatera drivrutinerna till ljudkortet, borde finnas på datortillverkarens hemsida.

toxicstone
Inlägg: 170
Blev medlem: 2009-jan-11, 09:44

Svar på sak, tror jag (:

Inlägg av toxicstone » 2009-jan-19, 07:58

[quote=""EmilNT93""]jag sitter här och ska lyssna på musik men de går inte, ljudet fungerar inte. när jag ska kolla det och trycker på volym så står det att ljudtjänsten körs inte. och så kmr e upp en dialogruta som de står: vill du aktivera tjänsten windows audio service. så trycker jag på ja men det händer inget. mitt operativsystem är windows vista home basic. tack på förhand. det e rena helvetet att inte ha ljud på datan :confused: :p [/quote]
Gå in på märkets hemsida såsom HP, Dell osv. Leta upp din dator och ladda ner det där ifrån, installera och se.
Om inte så får du gå in på ljudhanteraren som är längst ner till höger om skrivbordet sidan om klockan och högerklicka på den sen ta Uppspelningsenheter.

Därefter försök dig fram hör av dig om det inte går... mvh

Skriv svar