Nätverksproblem

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Användarvisningsbild
Nora4ever

Nätverksproblem

Inlägg av Nora4ever » 2009-jul-12, 14:48

Jag har en Fujitsu Siemens Scaleo T. På Hd C har jag Xp Home Edition med licens. På Hd D har jag xp pro utan licens. Om jag går in på nätverksanslutningar på kontr.bord på C är det alldeles tomt i rutan, inte ett dugg finns där. Min fråga? Vad har det tagit vägen, som det är nu kan jag inte gå ut på nätet när jag har xp home uppe utan måste starta om och gå in på xp pro där man kan gå ut på nätet. Måste man ladda ner ngt och i så fall vad och varifrån. Som ni förstår så är jag inte ngt vidare bra på det här :p och skulle vara tacksam för all hjälp jag kan få. Jag har andra problems åxå men dom kan jag ta senare.
Hoppas på svar

Användarvisningsbild
artheus

Inlägg av artheus » 2009-jul-13, 09:41

Detta verkar vara ett drivrutinsproblem.. Att du kanske inte har installerat drivrutinerna riktigt i din Xp Home Edition..
För att göra det kan du kolla upp vilket netvärkskort du har, gå till tillverkarens hemsida och söka efter "Drivers", om du inte hittar det direkt så brukar det ligga under "Support" på många tillverkares webplatser!

Cheers,
Artheus

P.S : Det med dina andra problem kan du ju placera ut i andra trådar här på forumet! Så kan du få svar på många saker samtidigt!
Microsoft Windows 7 RC

ASUS P5E64 WS EVOLUTION

Intel Core 2 Duo E8600

OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000

ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.

Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.

Användarvisningsbild
Nora4ever

Inlägg av Nora4ever » 2009-jul-20, 06:13

Det löste sig. Det var drivisarna som inte fanns. Nu funkar det helt Ok
Tack för hjälpen artheus

Skriv svar