- iTunes
- Winamp
- Windows Media Player
- Annat
Vilken musikspelare är bäst?
Vilken musikspelare är bäst?
Är lite nyfiken på vilken musikspelare som ni tycker är bäst, och varför?
One Life, One Chance
Jag tror det är helt individuellt. Men för att säga så, så har Winamp lite nackdel i det att den inte är så bra till wma-filer.. Eftersom det kan vara krångligt att ladda ner licens för det ibland..
Windows media player kan jag väl säga att jag inte gillar, pga. att dom har ett lite för dumt användargränssnitt emot vad jag skulle tycka vore logiskt och enkelt.
iTunes gillar jag på flera sätt, eftersom det är enkelt och man kan enkelt köpa låtar därifrån. Dom är dock kända för att ha lite småskumma användarvillkor just för musikköper, men om du inte ska använda det för att köpa musik, så är iTunes, enligt mig, det bästa alternativet.
Även om jag ganska aktivt är emot Apple i det stora hela, så måste jag erkänna att dom lyckats med vissa grejer.
Cheers,
Artheus
Windows media player kan jag väl säga att jag inte gillar, pga. att dom har ett lite för dumt användargränssnitt emot vad jag skulle tycka vore logiskt och enkelt.
iTunes gillar jag på flera sätt, eftersom det är enkelt och man kan enkelt köpa låtar därifrån. Dom är dock kända för att ha lite småskumma användarvillkor just för musikköper, men om du inte ska använda det för att köpa musik, så är iTunes, enligt mig, det bästa alternativet.
Även om jag ganska aktivt är emot Apple i det stora hela, så måste jag erkänna att dom lyckats med vissa grejer.

Cheers,
Artheus
Microsoft Windows 7 RC
ASUS P5E64 WS EVOLUTION
Intel Core 2 Duo E8600
OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000
ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.
Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.
ASUS P5E64 WS EVOLUTION
Intel Core 2 Duo E8600
OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000
ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.
Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.