När jag försöker Instalera Windows Xp på en 1000 mhz dator med 512 i ram stannar installationen när det står windows xp startas.
felet kommer när den ska läsa av hårdiskarna så jag kan välja vilken partion jag vill instalera på.börjar undra om det kan vara någe fel i bios setupen.tror jag stötte på samma problem för flera år sen men minns ej hur jag löste det.
datorn har tidigare stått på ett företag.vet inte om dom haft nått speciell inställning i bios eller så. ///Jocke
Installations fel. Bios setup?
Tjenna Jocke!
Försök då att nollställa bios-inställningarna till fabriksinställningarna, det borde lösa eventuella konstiga inställningar som gjorts i bios.
men om du har möjligheten så skulle det vara bra att testa att köra in en annan hd i din burk för å se om det eventuellt kan vara hårddisken i datorn som skapar problemet, och inte BIOS.
Cheers,
Artheus
Försök då att nollställa bios-inställningarna till fabriksinställningarna, det borde lösa eventuella konstiga inställningar som gjorts i bios.
men om du har möjligheten så skulle det vara bra att testa att köra in en annan hd i din burk för å se om det eventuellt kan vara hårddisken i datorn som skapar problemet, och inte BIOS.
Cheers,
Artheus
Microsoft Windows 7 RC
ASUS P5E64 WS EVOLUTION
Intel Core 2 Duo E8600
OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000
ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.
Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.
ASUS P5E64 WS EVOLUTION
Intel Core 2 Duo E8600
OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000
ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.
Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.