Varför kan man inte få uppleva en problemfri dator?
Kan inte använda finesserna "skicka filen med e-post" samt "skicka sidan med e-post" längre. Har Windows Live mail som standardklient och har bara IE8 inlagd som webläsare. Sen har jag Roboform installerat men det ska väl inte spela någon roll?
Alltså arkiv/skicka. Skicka genväg till skrivbordet funkar utmärkt.
internet explorer 8
Moderator: Imposter10
Vad jag vet så ska dom sakerna funka i Firefox.
Så en rekommendation från min sida är att byta ut Microsofts egna grejer, som egentligen inte duger till så mycke.
Och använda OpenSource/Gratis alternativen.
som webbrowser borde du antingen använda Opera eller Firefox.
Och som e-postklient borde du använda Thunderbird.
För dom sakerna finns det grymt många plugins/extensions/tillägg som du kan använda utan problem. Och som får sakerna att se ut och funka som iaf jag vill.
Cheers,
Artheus
Så en rekommendation från min sida är att byta ut Microsofts egna grejer, som egentligen inte duger till så mycke.
Och använda OpenSource/Gratis alternativen.
som webbrowser borde du antingen använda Opera eller Firefox.
Och som e-postklient borde du använda Thunderbird.
För dom sakerna finns det grymt många plugins/extensions/tillägg som du kan använda utan problem. Och som får sakerna att se ut och funka som iaf jag vill.
Cheers,
Artheus
Microsoft Windows 7 RC
ASUS P5E64 WS EVOLUTION
Intel Core 2 Duo E8600
OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000
ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.
Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.
ASUS P5E64 WS EVOLUTION
Intel Core 2 Duo E8600
OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000
ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.
Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.
Tack för svaret artheus.
Tilläggas ska att mitt problem nu är borta nu när jag kör Win XP. Problemet fanns i Win7.
Har nu FF som standardläsare och Windows Live Mail som mail klient och detta funkar helt 100.
Tilläggas ska att mitt problem nu är borta nu när jag kör Win XP. Problemet fanns i Win7.
Har nu FF som standardläsare och Windows Live Mail som mail klient och detta funkar helt 100.
Senast redigerad av 1 kamj, redigerad totalt 2010 gånger.
Anledning: Felstavning
Anledning: Felstavning