Buffer Overrun detected
Moderator: Imposter10
Buffer Overrun detected
När jag ska starta XP datorn så kommer följande upp:
Microsoft Visual C++ Runtime LibraryBuffer Overrun detectedwinlogon.exeå så lite mer text att
detta fel har korruptat program osv
Det står inget om vilket eller vilka program som är problemet
Bara att trycka "OK"
Sen starta det om igen å samma sak upprepar sej
Felsäkert läge etc ger samma resultat så jag kommer helt enkelt inte in i windows alls
Detta började helt plötsligt för ett tag sen men jag har installerat om inkl formatering flera ggr och ibland funkar det i flera veckor men andra gånger kraschar systemet efter nå´n timmen
Har testat att byta plats,köra enskilda samt att köra andra minnen
Alla åtgärder med samma resultat tyvärr
Men vista disken tuffar på obehindrat
Hdd fel?
Nån som vet nåt?
Microsoft Visual C++ Runtime LibraryBuffer Overrun detectedwinlogon.exeå så lite mer text att
detta fel har korruptat program osv
Det står inget om vilket eller vilka program som är problemet
Bara att trycka "OK"
Sen starta det om igen å samma sak upprepar sej
Felsäkert läge etc ger samma resultat så jag kommer helt enkelt inte in i windows alls
Detta började helt plötsligt för ett tag sen men jag har installerat om inkl formatering flera ggr och ibland funkar det i flera veckor men andra gånger kraschar systemet efter nå´n timmen
Har testat att byta plats,köra enskilda samt att köra andra minnen
Alla åtgärder med samma resultat tyvärr
Men vista disken tuffar på obehindrat
Hdd fel?
Nån som vet nåt?
Hej!
Man ska kunna ställa in storleken på buffern, nu är det väldigt länge sedan jag hade XP, men något i system tror (inne i kontrolpanelen).
Du kan öven pröva att defragmentera(dock har det nog inget att göra med att) och tabort cache du har på datorn, samt sparade filer, finns något i Tillbehör som heter "Disc Cleanup" på engelska, kommer inte på det svenska förtillfället.
Kolla även dina jumpers på HDD, jag har en inställningen på mina så jag kan enabla över 3gb processer, det kan ha något med att göra.
Ledsen för svenk-engelsk skrivet och stavfel. Hoppas du förstår
// Fladdan
Man ska kunna ställa in storleken på buffern, nu är det väldigt länge sedan jag hade XP, men något i system tror (inne i kontrolpanelen).
Du kan öven pröva att defragmentera(dock har det nog inget att göra med att) och tabort cache du har på datorn, samt sparade filer, finns något i Tillbehör som heter "Disc Cleanup" på engelska, kommer inte på det svenska förtillfället.
Kolla även dina jumpers på HDD, jag har en inställningen på mina så jag kan enabla över 3gb processer, det kan ha något med att göra.
// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram
Glöm inte besöka min blogg
Min youtube kanal, subscribe!
[quote=""Fladdan""]Hej!
// Fladdan[/quote]
Problemet löst
Det var SuperAntispyware spm fuckade upp allt
Kom som sagt inte in i XP alls
// Fladdan[/quote]
Problemet löst
Kom som sagt inte in i XP alls
[quote=""tomsa""]Problemet löst
Kom som sagt inte in i XP alls[/quote]
Ajabaja...
Sånna program är aldrig bra!
Bra att det löste sig iaf.
Måste ha läst fel, trodde du kom in i XP, och inte kom in i XP enbart i felsäkert läge, så fel av mig, men bra att det löste sig
Kom som sagt inte in i XP alls[/quote]
Ajabaja...
Sånna program är aldrig bra!
Bra att det löste sig iaf.
Måste ha läst fel, trodde du kom in i XP, och inte kom in i XP enbart i felsäkert läge, så fel av mig, men bra att det löste sig
Har jag hjälpt dig?
Hej!
jag använder mig av vanliga anti-virus, såsom NOD 32(det använder jag) sen finns det McAfee, Norton m.m
// Fladdan
jag använder mig av vanliga anti-virus, såsom NOD 32(det använder jag) sen finns det McAfee, Norton m.m
// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Hej!
Ok, själv har jag aldrig tyckt om "spyware" program, dom brukar bara förstöra mer än vad dom gör nytta.
Jag har klarat mig helt perfekt med NOD32 och McAfee samt Norton.
Vill jag rensa min dator, då brukar jag formatera om den
Dock vet jag att alla inte har den möjligheten.
// Fladdan
Ok, själv har jag aldrig tyckt om "spyware" program, dom brukar bara förstöra mer än vad dom gör nytta.
Jag har klarat mig helt perfekt med NOD32 och McAfee samt Norton.
Vill jag rensa min dator, då brukar jag formatera om den
Dock vet jag att alla inte har den möjligheten.
// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
lite omständigt att formatera eller ghosta jämfört med att rensa lite småtroll då å då men säkert är det att mycket placeboeffekten med dessa program
Man känner lite tryggare av att se att lite skit kastas ut men oftast så hade de inte ställt till med nå´ra problem
Ja nu går min burk iallafall å fn så har jag inga såna städare i den
Trevlig helg
Man känner lite tryggare av att se att lite skit kastas ut men oftast så hade de inte ställt till med nå´ra problem
Ja nu går min burk iallafall å fn så har jag inga såna städare i den
Trevlig helg