Jpg filer

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Jocke56

Jpg filer

Inlägg av Jocke56 » 2009-okt-06, 09:53

hejsan har ett problem med min bärbara hp sedan det byttes moderkort på min dator så kan jag inte läsa jpg filer, varje gång jag stoppar i minneskortet så står det att den vill reparera eller skana enheten det hjälper inte även om jag gör detta, det enda som kommer upp i windows photogallery är att det står att datorn inte kan läsa formatet och att eventuellt inte programet är uppdaterar, jag tror inte detta är problemet då inga andra program ca 3-5 photo program jag har eller kan läsa foto filerna skulle vara väldigt tacksam för hjälp då jag har hållt på att strula med detta några månader nu, tror inte heller att det är kameran de är fel för jag har bytt minneskort men detta hjälper inte, det enda med kameran är att jag får läsfel när jag bläddrar mellan bilderna mellan bild 1 och 3 alltså bild två går ej att läsa, butiken jag köpte kameran hos kunde läsa alla filer problem fritt
Senast redigerad av 1 Jocke56, redigerad totalt 2009 gånger.

Användarvisningsbild
artheus

Inlägg av artheus » 2009-okt-06, 11:01

Hmm.. Verkar som ett väldigt skumt problem må jag säga...
När inte kameran själv kan läsa av vissa bilder och så, så verkar det ju nästan som att det är kameran som har skrivfel.. Och det att dom i kamerabutiken kan läsa av alla filerna kan vara det att dom har ett annat bildprogram, som läser in filerna på ett annat sätte eller dylikt..

Så be om att få testa en annan kamera, i butiken.

Cheers
Microsoft Windows 7 RC

ASUS P5E64 WS EVOLUTION

Intel Core 2 Duo E8600

OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000

ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.

Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.

Skriv svar