Felaktig avstängning

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

hulken777

Felaktig avstängning

Inlägg av hulken777 » 2009-okt-23, 09:58

Tjena

Då datorn inte stängdes av på ett korrekt sätt igår, alltså strömmen bröts mitt under den automatiska avstängningen så har ett irriterande problem uppstått. Bilden är numer blå under både uppstart och i själva Windows. Vad har hänt och vad kan jag göra för att lösa detta irriterande problem? Jag ser text och allt är som vanligt men bilden är numer svagt blå... har provat att starta om och gå in i bios men där vill man inte ändra nåt i onödan.

drivrutiner.net
Kontakt:

Inlägg av drivrutiner.net » 2009-okt-23, 11:50

Tycker det ser ut som ett bränt grafikkort. Är det en stationär eller bärbar dator? Om det är en stationär så prova att låna ett gammalt pci kort av någon och se om du har samma fel här. Har du inte samma fel kan du konstatera att ditt grafikkort bör bytas.
http://www.drivrutiner.net
- allt för din dator, gratis program, drivrutiner, system verktyg, hårdvara, manualer, tips och trix, böcker och beskrivningar

PC Doktor i Stockholm
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2009-okt-30, 14:06

Är det kanske en stationär dator du har, en skärm med gammal VGA kabel och grafikkort med DVI utgång och så kör du en VGA-DVI adapter där mellan?
I det fallet kan det vara så att adaptern är trasig. Rör lite kabeln och se om bilen ändras annars se till att skaffa en ny adapter innan du går ut och spenderar flera tusen på ett nytt grafikkort.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar