Återställa mapp = virus = kraschbom?

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
aleandram

Återställa mapp = virus = kraschbom?

Inlägg av aleandram » 2009-okt-23, 23:11

Hallå! skulle behöva lite råd ... min bärbara kraschade i somras, antog att det var virus men gjorde en systemåterställning och problemet var kvar. lämnade in den på reparation där de bytte grafikkort :S. Får tillbaka den. Bootar, en timme efter händer samma sak igen :mad: .. lämnar in den igen, de byter igen. nu har den fungerat fint, det enda jag var förundrad över var att hårddiskens utrymme var lika uppfyllt som innan kraschen även fast allt är borta :confused: .

såå THE PROBLEM:
hittade en mapp som heter användare återställd, när jag sökte efter virus o programmet hittade virus i denna mapp. mappen innehåller förmodligen allt gammalt skit. För att öppna den måste man ha speciell tillåtelse .. min fråga är, vågar man ta bort mappen eller öppna den och därmed öppna upp rättigheterna igen.. eller kommer detta göra att datorn kraschar igen ?

vet att det blev ett vädligt långt inlägg, men ville beskriva hela problemet.
VÄLDIGT tacksam för svar :o !
/a

Användarvisningsbild
Fladdan

Inlägg av Fladdan » 2009-okt-27, 15:08

Hej!

Enligt min vetskap så ska inte datorn kunna drabbas av virus så länge man inte aktiverar något.
Om du bara öppnar mappen så ser jag inte att ett virus ska kunna aktiveras.
Så länge du inte trycker på något i den.

Men kan inte lova något, då det finns oöndligt många olika sorters virus.
Vad mappen innehåller kan jag inte heller säga, om det är ngt viktigt eller bara skit, så jag skulle inte våga radera mappen.

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

PC Doktor i Stockholm
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2009-okt-30, 23:18

”Virus” aktiveras ofta automatiskt utan ens vetskap och om den inte startas samma moment som den når din dator då gör den det vid datorns omstart eftersom den läggs i ”autostart” position.

Mappen som du skriver om, ”användare återställd” är som du skrev dina gamla personliga filer och det kan du ta bort om du inte har nytta av det annars skaffa en antivirus, låt den söka igenom datorn och kör vidare.

En sak jag tycker är konstigt är att de bytte grafikkort på din dator när du lämnade in den på PC service. Vilken dator har du där?

Här är några gratis antivirus som du kan skaffa och det är inte sämre antivirus endast för att den är gratis. www.avast.com eller besök också www.free.avg.com
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar