Har varken 32bit eller 64bit på ett 64bit operativsystem?

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Junkan

Har varken 32bit eller 64bit på ett 64bit operativsystem?

Inlägg av Junkan » 2009-nov-05, 20:46

Jag ska nog börja med att säga att jag inte kan mycket alls om datorer, men har iaf ett problem som vad jag tror rör mitt grafikkort.

Det här är det jag kunde ta reda på om datorn, säg till om det behövs något mer:

Windows Vista Home Premium

Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz 2.67GHz
Minne (RAM): 4095 MB
Systemtyp: 64-bitars operativsystem
Grafikkort: GeForce 8800 GT
DirectX-version:10.0
Nvidia version:175.45

Skulle idag ladda ner en ny version av Nvidias drivers i ett desperat försök att fixa lagget på left4dead2. Eftersom jag då har ett 64bitars operativsystem så laddade jag ner en driver till de.. Kollade också så drivern fungerade med mitt grafikkort innan jag laddade ner.

När den sen har laddats ner så startar jag upp installationen så får jag upp en varningsruta med följande meddelande "You are running a 32 bit version of Nvidia uninstaller on a 64 bit system (Binary type I386). Wrong version of uninstaller. Uninstaller exits now.". Efter det så kommer en Nvidia ruta upp med ännu en varningsruta med texten "Setup detected that the operating system in use is not Windows Vista [64bit]/Windows 7 [64bit]. This setup program and its associated drivers are designed to run only on Windows Vista [64bit]/Windows 7 [64bit]. The installation will be terminated".

Att notera är också att jag försökte till slut också med en driver för 32bits operativsystem, då sa den tvärtemot vad första installationen sa.. Alltså i stort sett att jag inte har ett 32bitars system så det funkar inte.

Tack på förhand, all hjälp är uppskattad~

Användarvisningsbild
Fladdan

Inlägg av Fladdan » 2009-nov-05, 21:20

Hey!

Pröva att avinstallera Nvidia drivrutinerna.
Sedan pröva installera igen.
Låter som komp problem med Nvidias drivisar.

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

Junkan

Inlägg av Junkan » 2009-nov-05, 21:47

Testade just att avinstallera först endast Nvidia drivers.. Då funkade det inte att installera igen, sedan tog jag bort allt som hade med Nvidia att göra, funkar fortfarande inte :(

PC Doktor i Stockholm
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2009-nov-12, 15:02

Jag vet inte vart du får tag på dina drivrutiner men någonting stämmer inte. Använder du kanske något program som söker igenom datorn och laddar ner och installerar drivrutiner eller har du gått på Nvidias hemsida och själv laddat ner drivrutiner?

En annan sak är att 64bit win har fortfarande buggar och om du kör spel i dx10 så kan du förvänta dig några problem men försök istället att köra spel i dx9. Senaste drivers 181.22 funkar bra för min dator.

Kolla också moderkortet, besök tillverkarens hemsida och kolla vilka uppdateringar du kan ladda ner därifrån eftersom det är ofta mycket viktigare än vad man tror.

Besök http://www.nvidia.com/object/product_ge ... gt_us.html
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar