Hej
jag skulle väldigt gärna vilja ha hjälp med att fixa min dator.
när jag ska instalera windows xp så klagar den på att filer saknas på skivan allternativt att skivan helt enkelt inte sitter i.
och trots det så fungerade just samma skiva utmärkt i går.
men i dag när jag skulle byta cd-läsaren till en dvd läsare/brännare och på samma gång så tänkte jag formatera om datorn pga att den var svår startad innan (den var tvungen att starta om ett par gånger innan den startade. den kom till windows xp´s start bild och sen hann man se en blåskärm som schvissade förbi.:eek jag har även testat att byta tillbaks cdläsaren och jag har provat med olika xp skivor men alla genererar samma fel. jag har även provat att byta hårddisk.
/MR_COOL_92
Går inte att installera Windows XP
Moderator: Imposter10
Hej!
Pröva med ett annat OS, t ex Windows 7, du skulle inte behöva använda det, utan bara kolla så att det går.
Jag kan inte installera XP på min dator, det går inte, så fick ta Vista, men kör med 7:an nu.
// Fladdan
Pröva med ett annat OS, t ex Windows 7, du skulle inte behöva använda det, utan bara kolla så att det går.
Jag kan inte installera XP på min dator, det går inte, så fick ta Vista, men kör med 7:an nu.
// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram
Glöm inte besöka min blogg
Min youtube kanal, subscribe!
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram
Glöm inte besöka min blogg
Min youtube kanal, subscribe!
-
- Kontakt:
Du har nog en windows kopia som det ser ut som. Hittar inte den fil automatiskt så försök att navigera till rätt fil på disken. Har den funkat tidigare ska det funka nu igen.
Försök också med att rensa CMOS. Ta ut batteriet från moderkortet ett par minuter.
Se till att koppla rätt sladdar, tänk också på SLAVE och MASTER inställningar.
Försök också med att rensa CMOS. Ta ut batteriet från moderkortet ett par minuter.
Se till att koppla rätt sladdar, tänk också på SLAVE och MASTER inställningar.
-
fortfarande problem
tyvärr så kan jag inte prova era alternativ längre pga att nu går datorn inte ens igång.
jag får ingen bild på skärmen.
alltså allting verkar snurra igång men det blir ingen reaktion på skärmen.
jag provade att googla lite på felet och fick reda på att det kunde vara cpu´n eller ramminnet eller båda.
så jag testade att byta ram minnet och när jag gjorde det så på pekade han inte längre när han ladda installations filerna till hårdisken och p.g.a tipset om cpu´n så provade jag att byta denna hade några gamlare på lager men när jag skulle försöka med det så blev det tvärstopp och resultatet blev som ovan nämnt.
snälla hjälp mej vad ska jag göra?
jag får ingen bild på skärmen.
alltså allting verkar snurra igång men det blir ingen reaktion på skärmen.
jag provade att googla lite på felet och fick reda på att det kunde vara cpu´n eller ramminnet eller båda.
så jag testade att byta ram minnet och när jag gjorde det så på pekade han inte längre när han ladda installations filerna till hårdisken och p.g.a tipset om cpu´n så provade jag att byta denna hade några gamlare på lager men när jag skulle försöka med det så blev det tvärstopp och resultatet blev som ovan nämnt.
snälla hjälp mej vad ska jag göra?
-
- Kontakt:
Det ser ut som att du gör mer skada än nytta. Gör dig själv en tjänst och kontakta dator support och lämna dator på reparation. Googla det eller surfa in på http://www.pcdr.se