Tjenare!
Igår så köpte min bror en dator begagnat, och dem testade den hemma hos han som säljde den.
Den funkade perfekt så han bestämmde sig för att köpa den.
När han kom hem och hade kopplat in den så testade han att starta den.
När han kom till där det står "press F10 to enter setup" så stänger den av sig typ.
Startknappen börjar blinka som att den står i vänteläge, men det gör den absolut inte.
Det enda sättet att sätta på den igen var att dra ut strömkabeln.
Men den stängde av sig själv igen.
Vi ringde han som säljde den och han sa att det förmodligen var batteriet.
Han fick tillbaks den och satte in ett nytt batteri, då började den funka bra och så, så vi tog hem den igen.
När vi startade den så kom det längre än vanligt så vi trodde att den funkade.
Det gjorde det dock inte, Vi hann gå in på IE och google då den stängdes av.
Vi testade igen och nu stängs den av igen där det står "press F10 to enter setup".
Vi behöver verkligen snabb hjälp!
Det är en stationär dator!
HJÄLP TACK!
Datorn stänger av sig själv!
hej
hej om det är så enkelt som jag tror kan du först gå in på kontrollpanelen trycka på system , tryck på avancerat och sen trycker du på den tredje inställningsknappen och sen så kollar du om starta om automatiskt är itryckt
det kan också bero på fläktarna , om datorn blir för varm kan den stänga av sig själv
hoppas jag hjälpte dig / MVH ... zackemann
det kan också bero på fläktarna , om datorn blir för varm kan den stänga av sig själv
hoppas jag hjälpte dig / MVH ... zackemann
Hej!
när du kommer in(om du kommer in) i Windows, gör inget, aboslut inget, klicka inte på något, och se om den stängs av.
Andra alternativ.
Fixa en Windows skiva, stoppa in den i läsaren, tryck DEL, sedan in i den första, standard någoting, där hittar du boot options, välj "boot from cd" som etta.
Sedan startar du om, tryck F10, eller F1 om du har det alternativet.
Lycka till.
// Fladdan
när du kommer in(om du kommer in) i Windows, gör inget, aboslut inget, klicka inte på något, och se om den stängs av.
Andra alternativ.
Fixa en Windows skiva, stoppa in den i läsaren, tryck DEL, sedan in i den första, standard någoting, där hittar du boot options, välj "boot from cd" som etta.
Sedan startar du om, tryck F10, eller F1 om du har det alternativet.
Lycka till.
// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram
Glöm inte besöka min blogg
Min youtube kanal, subscribe!

Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram

Glöm inte besöka min blogg

Min youtube kanal, subscribe!