Gick bra denna gång, men innan det händer igen vill jag veta vad som står på. Fick blåskärm som sagt med tips om att starta datorn i felsäkert läge eller nåt. Problemet är beskrivet som
0X000000C5 0X00000000 0X00000002 0X00000000 0X8054BFCB
(vissa stycken var inom paragrafer, kommer inte ihåg vilka, vet inte om det spelar roll)
Behövde dock inte göra nåt, startade om datorn utan problem. Dock frös det ett tag och sen kom det upp ett meddelande "datorn återställdes efter ett allvarligt fel". Nu funkar allt.
Vad hände egentligen? Jag har märkt att datorn varit konstig på sistonde, lite hackig och så då och då.
Kan även tillägga att jag har problem med ljudet som stängs av då och då, oftast efter en dags datoranvänande.
Blåskärm med "felkod"
Moderator: Imposter10
Blåskärm med "felkod"
Senast redigerad av 1 userQ, redigerad totalt 2010 gånger.
-
- Kontakt:
Det kan vara många orsaker, du har kanske installerat program som inte är kompatibel med ditt system, drivrutiner som inte passar riktigt, RAM-minnet som är felinställt, och mycket annat. Kolla drivrutiner för grafikkortet, systemet, flash player om du spelar datorspel online på nätet eller besöker Facebook och liknande, kolla NET framework och så men det som är viktigt nu är att datorn är återställd och händer det inte snart igen så behöver du inte oroa dig mycket.
Om du skriver vilken moderkort du har så kan vi här hjälpa dig bättre.
Om du skriver vilken moderkort du har så kan vi här hjälpa dig bättre.
Problemet fixat! Det var Avast som krånglade, hade tydligen installerat nån version som inte var kompatibel med min maskin. Gick tillbaka och installerade Home Edition 4 komma nåt och nu funkar allt som det ska.
Senast redigerad av 1 userQ, redigerad totalt 2010 gånger.