Tjena ska köpa en ny dator som jag ska ha till nån film ibland, lite photoshop/dreamweaver/flash och sist men absolut inte minst: stört jävla sjukt våldsamma mängder gaming World of Warcraft.
Undrar lite vad det är man ska leta efter. Har tittat runt lite på olika hemsidor och ryktena säger att vista inte är så bra men att windows 7 ska vara bättre? Undrar också lite vad man ska titta på när man köper dator. Förstår att man ska ha en bra processor, grafikkort och ram såhär långt men hur vet man vad som är bra? Är det nånting annat man ska titta speciellt på? Vad är bäst av en 2-kärnig processor som går i 3,2Ghz och en 3-kärnig som går i 2,6 t.ex.?
Tacksam för svar
/Speekan
Windows 7 bra för gaming?
Moderator: Imposter10
Kör Windows 7, Vista kommer antagligen börja fasas ut om några år och då är det alltid skönt att ha gått över. Windows 7 fungerar utmärkt dessutom.
Angående dator så hade jag nog satsat på en värsting dual core. Många applikationer kan inte utnyttja 4 kärnor, tror ej wow är undantaget där. T.ex Win7 är byggt för dual.
Sen är det ju bara att kräma på med grafikkort Där har säkert någon annan något bra tips. Lycka till!
Angående dator så hade jag nog satsat på en värsting dual core. Många applikationer kan inte utnyttja 4 kärnor, tror ej wow är undantaget där. T.ex Win7 är byggt för dual.
Sen är det ju bara att kräma på med grafikkort Där har säkert någon annan något bra tips. Lycka till!