Jag har problem med mitt trådlösa nätverk. ser tydligt det nätverk jag vill logga in på i anslutningar. (Full mottagning) Försöker logga in med rätt WEP-kod. men står endast att "Väntar på nätverket" sen händer inget mer. provat med 2 nya modem/routers. O det fungerar på annan dator med samma anslutning. Kan det vara nån inställning eller nån drivrutin till nätverkskortet som är fel? Jag har en ibm thinkpad lenovo T60. Nätverkskortet är ett intel wireless pro 3945 abg. och jag kör i XP. Är i akut hjälpbehov!
Alla ideer är välkomna!
Ser det trådlösa men kan inte logga in!
Moderator: Imposter10
-
- Kontakt:
Pröva att starta om nätverkskortet. Se också till att det ligger på Hemnätverk eller Workgroup och att datornamn inte krockar med varandra. Ta en titt på routerns inställningar, du borde kunna komma in där om du skriver http://192.168.0.1 eller nåt sånt, kolla i din användarmanual. Där ska du kunna se alla datorer som är uppkopplade och vilka som försöker koppla upp, testa med olika skyddssystem eftersom det kan vara så att din nätverkskort inte stödjer WEP eller så har du andra aktiva inställningar.