problem med Outlook på skrivbordet

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

eliesen
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-mar-01, 17:51

problem med Outlook på skrivbordet

Inlägg av eliesen » 2010-mar-01, 17:58

använder outlook 2003 som strular en del, dels kommer frågan "tillåter du att detta program används för att ändra datorn" som jag måste svara ja på för att få igång programmet över huvud taget. sedan, väl "igång" syns outlook som en liten ikon längst ner, jag kan inte maximera det. när jag stänger ner outlook eller öppnar upp så försvinner den "åt höger" , den verkar finnas där men jag kan inte nå eller se den! Kan ni hjälpa mig så skulle jag bli jätteglad .

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-mar-01, 23:36

Aldrig upplevt något likande. Skulle betyda mycket om du kan ta bild på det och posta här. Kan vara virus. Det kan också bero på kompabilitetsproblem med något program, möjligen antivirus. Vad har du för antivirus?
Det kan även vara så att du har fler än ett antivirus på datorn som krockar med varandra. Stäng alla onödiga program och kolla om det förändrar någonting. Enklast blir det om du startar datorn i Felsäkertläge, men du kan också göra så här.

Klicka start och i körfältet "Run" skriver du "msconfig", där under fliken "Startup" ser du lista över program som startas upp automatiskt med Windows, bocka av program som du inte känner igen eller samtliga och sen trycker du på "OK" och startar om datorn.
Bild
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar