100 %

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

BtMt

100 %

Inlägg av BtMt » 2010-mar-09, 20:49

Hej
Jag har fått problem med att processorn ligger på 100% hela tiden , jag har kollat svchost som brukar bråka men det funkar som det ska . Problemet brukar försvinna om datorn startas om . Jag har även stoppat de flesta autostart objekten .Är det någon som har en ev lösning på problemet ?? . Tack på förhand.

PC Doktor i Stockholm
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-mar-10, 11:46

Det här kan bero på fel drivrutiner eller kompabilitetsproblem med något program.
Kolla dina drivrutiner och stäng av samtliga program som startas upp automatiskt med Windows, du gör felsökning på det sättet. Stänger ner samtliga program och sätter igång en och en tills du ser att processorn belastas 100%, då vet du vilken program det är.

Klicka start och i körfältet "Run" skriver du "msconfig", där under fliken "Startup" ser du lista över program som startas upp automatiskt med Windows, bocka av program som du inte känner igen eller samtliga och sen trycker du på "OK" och startar om datorn.
Bild
OBS:Du borde lämna antivirus programmet aktiv om du använder en annars kan du stänga av samtliga i listan.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar