Internet Problem

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

Perre

Internet Problem

Inlägg av Perre » 2010-mar-13, 08:09

Hej jag är väldigt dålig på det här med datorer men jag skall försöka förklara problemet så bra som möjligt! När jag startar vissa spel t.ex Battlefield bad company 2 och battlefield heroes med mera i online läge så stängs mitt internet av efter en stund typ. Jag kan inte gå ut på någon internet sida och kan ej spela online dock så kan jag vara kvar i skypekonversationen jag är i och spotify funkar. Jag har ingen aning vad jag skall göra :confused: Snälla hjälp mig :)

Perre

Inlägg av Perre » 2010-mar-13, 08:11

kanske skall tillägga att sen efter att jag har fått internet tillbaka så kan jag bara hitta 4 servrar utav typ 4000 på battlefield bad company 2

PC Doktor i Stockholm
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-mar-13, 18:14

Har du möjligen Norton internet security? Beror nog på brandvägg eller så bör du uppdatera spelet. Inte mycket annat det kan vara fel på. Det fins också en chans att din internetleverantör begränsar din internetanvändning av nåt orsak men du måste ringa dit för att ta reda på vad som händer.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Perre

Inlägg av Perre » 2010-mar-14, 10:45

Har ej norton. Jag har stängt av alla brandväggar osv och spelet behövs ej uppdateras. Vi har 4 datorer i huset och internet krashar på alla när detta händer. Vi hittar routern men åtkomsten är endast lokalt.

PC Doktor i Stockholm
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-mar-14, 12:02

Vilken router är det? Det kan vara någon inställning där. Du kan pröva att uppdatera firmware eller lägga en hubb där mellan routern och modemet. Det bästa lösningen skulle vara att skaffa fiber, utan modemet men direkt från väggen.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar