Quake 2

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

krille70

Quake 2

Inlägg av krille70 » 2010-mar-23, 14:02

Hej Alla

Jo jag har en fråga. Jag gillar det gamla spelet Quake 2. Och nu är det så att jag har en bärbar dator som jag skulle vilja lägga in detta spel på. Och nu undrar jag kan man lägga in det på en Windows Vista 32-bit dator och om så går hur ska man göra? Jag gillar detta spel och skulle vilja ha det in lagt på den datorn. Måste man kanske göra på ett något sätt för att få det att installera på ens dator? Jag hoppas någon kan hjälpa en med detta problem. Jo den bärbar datorn har SIS grafik-krets fungerar detta spel med detta grafik-kort? Behöver man göra något speciellt för att lägga in det?

M V H
Krille70

PC Doktor i Stockholm
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-mar-23, 15:41

Försök installera som vanligt och kör. Om det inte går att spela så finns det några grejer du kan testa.

1. För att starta det här tjänsten slår du höger klick och på filen som du vill starta och välj "Properties", "Compatibility", markera "Run this program in...", välj "Windows XP", eller något annat system från listan och slå på "OK", starta filen.
2. Om det här inte hjälper så kan du prova att markera också "Run this program as aministrator" och försök att starta filen.
3. Om du fortfarande inte kan starta programmet så markerar du "Disable visual themes". Testa lite olika varianter där.

Bild
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar