Hej , jag har en windows vista dator och en xp dator, och jag har ett program solm heter samsung new pc studio på min vista som jag fick med min nya mobil , jag har ingen cd läsare i min xp dator , och jag vill lägga över det programmet på xp datorn genom att dela det genom nätverket , nån som vet om man kan kopiera programmet från hårddisken och sen lägga över det på den andra datorn ?
/tackar för svar
Ingen CD till datorn. Hur få över filer från CD?
Moderator: Imposter10
-
- Kontakt:
Gör så här. Skapa en mapp på skrivbordet, öppna DVD-CD innehållet, markera allt och kopiera till den nyskapade mappen. På det sättet flyttar du DVD-CD innehållet till mappen. Mappen ska du senare dela ut i nätverket så att du får tillgång till den från den andra datorn som saknar DVD-CD läsare, sen är det bara att starta install.exe filen och fortsätta med installationen.
åh tack :D
tackar, men då har man ett litet problem till , jag har arbetsgruppen hemma på båda datorerna men xp datorn vill inte hitta xp datorn men vista datorn hittar xp datorn men inte med det namnet jag har på datorn utan det namn som fanns på den innan , nåt ni kan ?
-
- Kontakt:
Det är nätverksnamn som används där och inte någonting som du väljer, eller du kan visst välja men jag tror inte att du har varit in där och ändrat någonting och en sådant namn tilldelas datorn vid Windows installationen. Pröva att köra "Totalcommander", jag använder den och är väldigt nöjd. http://www.ghisler.com