Hej Alla
Är det någon som vet om man kan köra den gamla Unreal spelet på en Windows Vista dator? Därför på spelet baksida står det att det är för Windows 98/ME och NT. Men det står inget om Windows Vista eller XP. Och jag skulle vilja köra spelet på min bärbar dator som har Windows Vista. Är det något man måste göra för att få det att köra? Jag fått Quake 2 att köra på min Windows Vista. Men det går inte bra om man ställer om till OpenGL för SIS grafik-kretsen verkar inte gilla OpenGL. Grafik-kretsen är en SIS Mirage 3+. Kan den köra OpenGL? Eller är den inget bra krets att köra OpenGL med? Hoppas någon kan hjälpa en med dessa frågor.
M V H
Krille70
Unreal
Moderator: Imposter10
-
- Kontakt:
Pröva kompabilitetsläge.
1. För att starta det här tjänsten slår du höger klick och på filen som du vill starta och välj "Properties", "Compatibility", markera "Run this program in...", välj "Windows XP", eller något annat system från listan och slå på "OK", starta filen.
2. Om det här inte hjälper så kan du prova att markera också "Run this program as aministrator" och försök att starta filen.
3. Om du fortfarande inte kan starta programmet så markerar du "Disable visual themes". Testa lite olika varianter där.

1. För att starta det här tjänsten slår du höger klick och på filen som du vill starta och välj "Properties", "Compatibility", markera "Run this program in...", välj "Windows XP", eller något annat system från listan och slå på "OK", starta filen.
2. Om det här inte hjälper så kan du prova att markera också "Run this program as aministrator" och försök att starta filen.
3. Om du fortfarande inte kan starta programmet så markerar du "Disable visual themes". Testa lite olika varianter där.