Jag har problem med min stationära HP.
När jag startar datorn går allt i gång som det ska; fläktar börjar surra osv.
Men skärmen är svart en stund och sedan dyker en interface-ruta där det står "No input signal" VGA: No input , DVI: No input". Har testat med ett annat grafikkort utan resultat.
Någon som vet vad jag bör göra? Enklast vore väl att lämna in skiten någonstans. I så fall har någon nått tips i Stockholm var man bäst gör det?
Tacksam för svar!
"No signal input" Skärmen är svart
-
- Kontakt:
[quote=""PC Doktor i Stockholm""]Har du testat med ett annat fungerande grafikkort utan resultat så vet du att felet inte ligger där. Pröva ett annat skärm kanske eller skärmkabeln innan du lämnar in datorn. [/quote]
Nej det är inte fel på någon utav kablarna eller skärmen. Har testat kablar och skärm mot en annan dator och det fungerade galant.
Än en gång; någon som har bra tips på företag som kan laga skiten i Stockholmsområdet?
Nej det är inte fel på någon utav kablarna eller skärmen. Har testat kablar och skärm mot en annan dator och det fungerade galant.
Än en gång; någon som har bra tips på företag som kan laga skiten i Stockholmsområdet?
-
- Kontakt:
Laga och laga, det låter som att moderkortet lagt av och behöver bytas.
Du kan googla "dator service i Stockholm" så får du fram hundratals företag som kan hjälpa dig, och nu ska jag inte ens nämna en "PC Doktor i Stockholm" =) Googla datorsupport, pc service eller nåt i det stilen så hittar du massor.
Du kan googla "dator service i Stockholm" så får du fram hundratals företag som kan hjälpa dig, och nu ska jag inte ens nämna en "PC Doktor i Stockholm" =) Googla datorsupport, pc service eller nåt i det stilen så hittar du massor.